گروه صنعتی انتخاب مشتریان را تکریم کند/ عدم پاسخگویی شایسته مشتریان نیست
در دنیای امروز نقش خدمات پس از فروش و گارانتی محصولات در جلب رضایت مشتریان به عنوان یکی از اصول پذیرفته شده و موثر در رونق فعالیت اقتصادی شرکت ها بی بدیل است با این وجود برخی از شرکت ها به بهانه های واهی از انجام تعهدات خود در قبال مشتریان سر بباز می زنند.
کد خبر: ۵۱۰۱۱۸
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۵ 17 October 2017
امروزه گشترش و پیشرفت تکنولوژی و افزایش تولید محصولات الکتریکی، ضرورت ارائه خدمات پس از فروش و تضمین محصولات را به عنوان یک شرط لازم برای جلب نظر مشتریان را ایجاد نموده است.

در دنیای امروز نقش خدمات پس از فروش و گارانتی محصولات در جلب رضایت مشتریان به عنوان یکی از اصول پذیرفته شده و موثر در رونق فعالیت اقتصادی شرکت ها بی بدیل است با این وجود برخی از شرکت ها به بهانه های واهی از انجام تعهدات خود در قبال مشتریان سر بباز می زنند.

متاسفانه بدلیل آنکه بعضا یا برخی شرکت های ایرانی متولی فروش و یا تضمین و خدمات پس از فروش شرکت های بزرگ دنیا، آموزش های لازم جهت تعامل با مشتریان را فرانگرفته اند از اهمیت موضوع خدمات پس از فروش در اعتماد مشتریان به محصولات غافل مانده اند و همین موضوع علاوه بر ایجاد نارضایتی در میان مردم و اتلاف منابع مادی آنان، نوعی بی اعتمادی از بازار را ایجاد می کند.

در حالی که شرکت های بزرگ دنیا در قبال کوچکترین ایرادی در قظعات محصولات تولیدی خود سریعا فراخوان عمومی داده و از همه مشتریان می خواهند نسبت به تعویض قطعات و یا محصولات اقدام نمایند و حتی در این زمینه علی الظاهر متقبل هزینه های کلانی نیز می شوند اما با نگاهی دوراندیشانه، حفظ اعتماد مشتریان را در سرلوحه کار خود قرار می دهند.

بنوشته یکی از مخاطبان تابناک که مستندات تماس ها و تصویر کارت گارانتی وی با نمایندگی شرکت صنعتی انتخاب که متولی امور مربوط به شرکت دوو الکتریک در ایران است، وی سال گذشته یکدستگاه کولر 36هراز دوو را خریداری نموده ولی تا ماهها کارت گارانتی آن را به وی تحویل ندادند و پس از پیگیری های مکرر موفق به دریافت این کارت شد.

به نوشته وی کولر خریداری شده بسیار ضعیف عمل نموده و ماههاست عملا استفاده مناسبی برای او ندارد و کولر اساسا خنک کنندگی مناسبی ندارد. پس از چندبار تماس و وعده نمایندگی جهت اقدام و پیگیری متاسفانه اقدامی نشد تا ایانکه در روزهای اخیر پس از پیگیری و تماس مکرر بار دیگر تعمیرکار مجاز نمایندگی در محل حاضر و اعلام نمود بلیوِر کولر درست کار نمی کند اما شرکت در ابتدا به بهانه اینکه این قطعه شکستنی است و در مرحله بعد به بهانه مصرفی بودن آن، حاضر به تعویض رایگان آن نیست و برای تعوبض آن طلب پول نموده است!

این در حالی است که طبق کارت گارانتی محصول، مواردی که شامل گارانتی نمی شود کاملا مشخص است و آسیب دیدگی های ناشی از آتش سوزی، موارد شکستگی، خدشه به کارت گارانتی و یا دیگر موارد را از شمول گارانتی محصول مستثنی نموده است. در حالیکه مشکل ایجاد شده برای این کولر هیچیک از این موارد نیست و قطعه درست کار نمی کند و نه دچار آتش سوزی و نه شکستگی و نه نوسان برق و...نشده است و این موضوع به تایید تعمیرکار نمایندگی رسیده (و مستندات تماس ها موجود است.)

طفره رفتن از انجام تعهدات قانونی به بهانه های مختلف ممکن است بنظر برسد نفعی مثلا 150 هزار تومانی، یک یا دو میلیون تومانی عاید یک شرکت متولی امور گارانتی محصولی بنماید اما در میان مدت و درازمدت باعث بی آبرویی و عدم اعتماد مشتریان خواهد شد و این چنین اتفاقاتی متاسفانه باعث نارضایتی مردم خواهد شد.

بر همین اساس پیشنهاد می کنیم مردم پیش از خرید محصولات خود هم از عملکرد شرکت های تولید کننده محوصلات و هم شرکت های داخلی متولیِ گارانتی و خدمات پس از فروش محصولات آگاهی یابند تا بعدا دچار مشکلات و دردسرهایی نشوند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار