مدیرکل حفاظت محیط زیست همدان درباره آتش سوزی مناطق تحت مدیریت محیط زیست گفت: برای اطفای حریق در این مناطق با فقر امکانات مواجه بوده که امید می رود بتوان در سالهای پیش رو امکانات مورد نیاز را تامین کرد.
کد خبر: ۵۰۹۹۰۰
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۰ 17 October 2017
مدیرکل حفاظت محیط زیست همدان گفت: رفع آلودگی رودخانه ها و مشکلات بهداشتی سدهای اکباتان همدان و سرابی تویسرکان مستلزم مشارکت و مسئولیت پذیری همه دستگاه ها است.

به گزارش ایکنا، محمدرضا محمدی مدیرکل حفاظت محیط زیست همدان در نشست کارگروه تخصصی مخاطرات زیست محیطی استان افزود: دقت نظر مسئولان نظارتی و کنار گذاشتن فرافکنی و قصور در وظایف و تکالیف قانونی از الزامات رفع مشکلات رودخانه های استان است.

وی تاکید کرد: مشکلات زیست محیطی رودخانه ها و سدها در نهایت باید در مرجعی تعیین تکلیف شود تا آب های باقی مانده این استان را بتوان از آلودگی مصون نگه داشت.

مدیرکل حفاظت محیط زیست همدان درباره آتش سوزی مناطق تحت مدیریت محیط زیست نیز گفت: برای اطفای حریق در این مناطق با فقر امکانات مواجه بوده که امید می رود بتوان در سالهای پیش رو امکانات مورد نیاز را تامین کرد.

محمدی افزود: گستره آتش در مناطق تحت مدیریت محیط زیست همدان از نظر مساحت نسبت به زمان مشابه سال گذشته ۹۳ درصد کاهش داشته است.

وی عامل اصلی کاهش دامنه حریق در مناطق محیط زیست این استان را تدوین برنامه های جامع و موثر و جلب همکاری دستگاه ها ذکر کرد.

وی همچنین درباره مبارزه با بیماری های مشترک بین انسان و دام و بیماری های طیور گفت: بروز این بیماری ها می تواند دام ها، حیات وحش و انسان ها را در معرض آسیب قرار دهد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست همدان اضافه کرد: با این وجود عملکرد مثبت دامپزشکی موجب شده همدان با چنین وضعیتی کمتر مواجه شود.

محمدی افزود: با توجه به در پیش بودن هفته پدافند غیرعامل می توان به اهمیت پدافند زیستی به عنوان یکی از هشت محور مهم پدافند غیر عامل پرداخت.

وی تاکید کرد: باید به صورت نظام مند و برنامه مند شده در حوره پدافند زیست محیطی گام برداشته شود. 


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار