رئیس مرکز تحقیقات سیاست‌گذاری سلامت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: انکار آسیب‌های اجتماعی ضربه به جامعه است و نمی‌توان آسیب‌ها را نادیده گرفت.
کد خبر: ۵۰۹۲۵۷
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۴ 15 October 2017
تابناک فارس به نقل از فارسک امروز کامران باقری لنکرانی در جمع خبرنگاران به مناسبت نشست خبری «سمینار بین‌المللی سلامت زنان» و در پاسخ به برخی سؤال‌های مطرح‌شده در مورد سلامت بانوان اظهار داشت: در مورد بسیاری از آسیب‌ها نیازمند اطلاع‌رسانی صحیح به مردم هستیم و یکی از آن‌ها مسئله طلاق است که در کشور رو به گسترش می‌رود.

وی افزود: بحث همسرداری و چگونگی برقراری روابط درونی خانواده نیز باید موردتوجه جدی پژوهش‌ها و اطلاع‌رسانی باشد، زیرا اغلب طلاق‌ها در سال‌های ابتدایی زندگی‌ها شکل می‌گیرد و نشان‌دهنده آن است که افراد شناخت کافی در این زمینه‌ها ندارند.

لنکرانی بابیان این‌که چنین موضوعاتی نیز در «در سمینار بین‌المللی سلامت زنان» با حضور کارشناسان موردبررسی قرار می‌گیرد، گفت: آسیب‌های اجتماعی چندوجهی است و باید از زوایای مختلف بررسی شود و نمی‌توان این آسیب‌ها را ندید.

رئیس مرکز تحقیقات سیاست‌گذاری سلامت دانشگاه علوم پزشکی شیراز در پاسخ به سؤالی پیرامون انکار برخی از آسیب‌ها در جامعه و چرایی نپرداختن به آن‌ها ادامه داد: انکار آسیب‌های اجتماعی اولین ضربه را به جامعه وارد می‌کند زیرا نمی‌توان در فضای تخیلی برنامه‌ریزی کرد و اگر آسیب‌ها را انکار کنیم مشکلات بسیاری ایجاد می‌شود.

لنکرانی بابیان این‌که ظرفیت مقابله با آسیب‌ها در درون فرهنگ ایرانی و اسلامی وجود دارد و بابیان برخی مصداق‌ها ابراز داشت: برای رفع این مشکلات تنها نیاز به برنامه‌ریزی هستیم.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار