استاندار کردستان:
استاندار کردستان با بیان اینکه امروز که به استان آمده‌ام نه جناحی دارم، نه گروهی و نه باندی؛ همه مردم عزیز کردستان، باند و جناح و گروه بنده هستند و من در خدمت همه مردم خواهم بود گفت: با مشی اعتدال و قبول برنامه‌های دولت در خدمت نخبگان سیاسی و همه افرادی که دارای توانایی برای کمک هستند، خواهم بود.
کد خبر: ۵۰۸۵۱۱
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۲ 14 October 2017

به گزارش تابناک کردستان، بهمن مرادنیا ظهر امروز در آیین تودیع و معارفه استاندار کردستان که با حضور وزیر کشور در مجتمع فرهنگی هنری فجر سنندج برگزار شد با گرامیداشت یاد ایثارگران و خانواده شهدای کردستان اظهار کرد: خدا را شاکر هستم که توفیقی به ینده عنایت شد تا مورد اعتماد دولت قرار بگیرم تا بار دیگر به استان و دیار خود بازگردم و منشأ خدمت و کار برای هم‌استانی‌های خود باشم.

وی با اشاره به اینکه مسئولیت جدید را فرصتی مغتنم برای خود می‌شمارد گفت: امیدوارم بتوانم از این فرصت به خوبی برای خدمت به مردم شریف کردستان استفاده کنم.

بنا ندارم در اوایل کارم زیاد حرف بزنم

استاندار کردستان تصریح کرد: شیوه معمول در چنین جلساتی آن است که فردی که مسئولیت پذیرفته، نکاتی خدمت مردم عرض می‌کند، ولی بنده بنا ندارم در اوایل کارم زیاد حرف بزنم و بیشتر بنا دارم شنونده‌ای خوب باشم.

وی گفت: اصل نخست که در استان برای بنده اهمیت دارد بحث احترام به عامه مردم به معنای یک احترام واقعی و نه احترام همراه با تظاهر و ریا است.

توصیه استاندار به مدیران مبنی بر در پیش گرفتن رفتار محترمانه با مردم

مرادنیا با اشاره به اینکه احترام گذاشتن به دیگران بخشی از فرهنگ ما مردمان کُرد است، افزود: بنا دارم در مقابل همه مردم با احترام رفتار کنم و اگر نمی‌توانم کاری برای آنها انجام دهم، حداقل قادر هستم با مردم محترمانه رفتار کنم و از همه همکارانم خواهم خواست که این امر را سرلوحه کار خود قرار دهند.

وی با اشاره به ضرورت تقویت وحدت و همدلی در استان خاطر نشان کرد: اگر همه ما دست به دست هم داده و پیگیر امور باشیم یقیناً موفق خواهیم شد.

نه جناحی دارم، نه گروهی و نه باندی

استاندار کردستان گفت: امروز که به استان آمده‌ام نه جناحی دارم، نه گروهی و نه باندی؛ همه مردم عزیز کردستان، باند و جناح و گروه بنده هستند و در خدمت همه مردم خواهم بود.

وی افزود: فارغ از هرگونه خط و ربط سیاسی، با مشی اعتدال و قبول برنامه‌های دولت در خدمت نخبگان سیاسی و همه افرادی که دارای توانایی برای کمک هستند، خواهم بود و دست یاری به سوی همه اقشار مختلف برای به سرانجام رساندن این وظیفه سنگین دراز می‌کنم.

به کار بردن لفظ محروم برای کردستان را قبول ندارم

مرادنیا اظهار کرد: به هیچ وجه به کار بردن لفظ محروم برای کردستان را قبول ندارم چرا که معتقدم محرومیت برای استانی با پتانسیل‌های بالایی چون نیروی انسانی خوشفکر، متعهد و متخصص، آب کافی و خاک مناسب معنایی ندارد.

وی با اشاره به اینکه برخی کاستی‌ها ناشی از کوتاهی دست‌اندرکاران است گفت: بیاییم به خود آمده و دست از حاشیه‌سازی و مسائل سیاسی، باندی و جناحی برداریم و همه در کنار هم با همفکری به دنبال خدمت به مردم باشیم.

با رویکرد اقتصادی به استان خود برگشته‌ام

استاندار کردستان با بیان اینکه با رویکرد اقتصادی به استان خود برگشته‌ام افزود: یقین بدانید حالا که از کار خود در بخش خصوصی دست برداشته‌ام به نیت خدمت به این مردم وارد عرصه شده‌ام.

وی با اشاره به سابقه فعالیت خود در بخش خصوصی تأکید کرد: برای فعالیت بخش خصوصی باید زیرساخت‌های مناسب فراهم باشد؛ کارهای خوبی در این زمینه انجام شده ولی یک نکته همواره مغفول مانده است و آن، فرهنگ درست برخورد با بخش خصوصی است.

مرادنیا با اشاره به برخی ذهنیت‌های منفی مرتبط با حمایت مسئولان از فعالیت بخش خصوصی گفت: برخورد با بخش خصوصی باید برخوردی همراه با احترام باشد؛ در همه کشورهای توسعه یافته دنیا بخش خصوصی بیشترین حضور را در صحنه‌های مختلف دارد؛ باید از بخش خصوصی خواهش کنیم که وارد صحنه شده و تولید ثروت و ایجاد اشتغال کند.

نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم معجزه‌ای آنی در استان اتفاق بیافتد

وی با اشاره به شرایط پس از تحریم کشور افزود: الان نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم معجزه‌ای آنی در استان اتفاق بیافتد، ولی معجزه با دست سرمایه‌گذاران هم استانی، هم‌وطن و خارجی می‌تواند در استان اتفاق بیافتد به شرط آنکه بتوانیم فرهنگ رفتار مناسب با بخش خصوصی را ایجاد کنیم.

استاندار کردستان اظهار کرد: زمانی می‌توانیم ادعا کنیم کاری انجام داده‌ایم که حوزه سرمایه‌گذاری را در استان فعال کنیم و به یاری خدا و با همفکری و همراهی خوبی که در استان به وجود خواهد آمد، این امر، شدنی است.

وی از وزیر کشور خواست، به عنوان معین استان کردستان به فعالیت خود ادامه دهد و گفت: روزی که برای به عهده گرفتن مسئولیت استانداری کردستان خدمت وزیر کشور رسیدم، گرفتند؛ صداقت، امانت و وفاداری سه شرط وزیر کشور برای سپردن مسئولیت به بنده بود.

پیمان می‌بندم به مردم دروغ نگویم

مرادنیا خطاب به مردم کردستان افزود: با شما پیمان می‌بندم تا روزی که در این مسند و مسئولیت خطیر هستم، «به شما دروغ نگویم»؛ «با شما صادق باشم»؛ «این مسئولیت را امانتی از جانب نظام، دولت و مردم بدانم و در این مسئولیت، خیانت نکنم»؛ «برای همیشه به شما مردم شریف کردستان وفادارم باشم و وفادار بمانم».

وی تصریح کرد: از همه مردم خاضعانه می‌خواهم دعا کنند زمانی که این مسئولیت را ترک می‌کنم، نتیجه اعمالم، نخست رضایت خداوند متعال و دوم رضایت مردم، نظام و شهدای این مرز و بوم باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار