معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کشور گفت: برای ظرفیت و پتانسیل‌های گردشگری استان فارس که مورد استفاده قرار نگرفته‌اند متأسفم.
کد خبر: ۵۰۸۴۳۴
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۰ 14 October 2017
تابناک فارس به نقل از فارس: علی اصغرمونسان در نشست هم‌اندیشی با فعالان حوزه گردشگری استان فارس اظهار داشت: بزرگ‌ترین چالش حوزه گردشگری این است که در دولت و مجلس نگاه جدی به مسئله گردشگری وجود ندارد و هنوز کسی باور نکرده است که این صنعت می‌تواند اشتغال و درآمدزا باشد.

وی افزود: شاید بخشی از این دیدگاه‌ها به این برمی‌گردد که گردشگری کشور در مرحله اول و آمارهایی که ارائه می‌شود ناچیز است و البته آمار واقعی درآمد گردشگری کشور بسیار پائین تر از آمارهایی است که اعلام می‌شود و همین مسائل باعث می‌شود که جدی گرفته نشویم.

مونسان گفت: در صنعت گردشگری در حال طی کردن یک دوره تحول زا در دولت دوازدهم هستیم و رئیس‌جمهور به این حوزه توجه ویژه‌ای دارد و هر چه قدر بتوانیم در مسیر ایجاد درآمد در گردشگری به‌پیش برویم گشایش‌های بیشتری ایجاد می‌شود.

معاون رئیس‌جمهور با اشاره به بازدیدهایی که از پتانسیل‌های گردشگری فارس انجام داده است و با اظهار تأسف گفت: ظرفیت‌های بسیار در شیراز وجود دارد که دلگیر کننده است زیرا باوجوداین قابلیت‌ها، فارس در پله اول گردشگری است، درحالی‌که در بسیاری از نقاط کشور که امکانات کمتری وجود دارد گردشگران بیشتری جذب‌شده‌اند.

مونسان بابیان برخی از مشکلات حوزه کاری خود و نقد آن‌ها ادامه داد: در کشور هنوز مسیر و پکیج گردشگری نداریم و هر تور گردانی به سلیقه خود گردشگران را وارد کشور می‌کند، حداقل کارها را انجام نداده‌ایم و حجم کارهای بر زمین‌مانده بسیار است که البته این به ضعف سازمان ما بازمی‌گردد.

وی بابیان این‌که در مباحث مربوط به این حوزه نیازمند مدیران ایستاده در میدان هستیم ابراز داشت: از دستگاه‌ها و به‌خصوص شهرداری انتظار می‌رود که در مسیر توسعه گردشگری یاور ما باشند زیرا وظیفه شهرداری رونق شهر است و در تمام دنیا نیز این امر ملموس است و شهرداری تهران نیز می‌تواند الگوی خوبی برای شهرداری‌های کشور باشد.

مونسان ادامه داد: ما می‌توانیم گام‌های روبه‌جلو داشته باشیم و این امر مستلزم همیاری همه دستگاه‌ها و فعالان گردشگری به‌عنوان اصلی‌ترین پتانسیل‌های این عرصه است.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کشور در ادامه این جلسه به برخی از مسائل مطرح‌شده توسط فعالان گردشگری فارس پاسخ داد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار