معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: سرانه گردشگر خارجی در دنیا حدود ۱۵۰۰ دلار است اما در ایران بسیار ناچیز بوده است.
کد خبر: ۵۰۷۷۸۶
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۲ 13 October 2017
علی اصغر مونسان شامگاه پنج شنبه در جمع فعالین گردشگری فارس افزود: آنچه مربوط به دولت و سازمان است تلاش برای رفع مشکلات داریم.

وی ادامه داد: بزرگترین چالش موجود با همه فعالیت ها است که نگاه جدی در دولت و مجلس وجود ندارد و باور نکرده اند که گردشگری در دنیا صنعت است.

معاون رئیس جمهور افزود: در اول راه هستیم و عددها ناچیز است اما سرانه گردشگر در دنیا ۱۵۰۰ دلار است اما در ایران بسیار ناچیز است و باعث ناامیدی می شود.

مونسان تاکید کرد: اگر خواهان داشتن جایگاه خوب هستیم باید تلاش کنیم در تولید ناخالص ملی نقش داشته باشیم.

رئیس سازمان میراث فرهنگی تصریح کرد: ظرفیت بزرگی در شیراز داریم که دلگیر کننده است، مراکز کوچک در دنیا وجود دارد که بسیار مورد استقبال است اما در فارس با داشتن مراکز چند هزار ساله، گردشگر نداریم.

مونسان یادآور شد: سدبتی نداریم و مشکلات قابل رفع است و باید توجه داشت که دولت پول ندارد و به این نتیجه رسیده ایم که اقتصاد مردمی شود که در این بخش گردشگری و صنایع دستی قابل جایگاه است.

وی تاکید کرد: در کشور مسیر و پکیج گردشگری وجود ندارد و هرکس برای خودش تور وارد می کند که این مهم ضعف سازمان میراث فرهنگی است.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور یادآور شد: در زمان تعطیلات کل تهران به شمال می روند زیرا چیز دیگری به آنها ارائه نکرده ایم و حداقل هایی را به مردم ندادیم.

مونسان ادامه داد: شهرهای تاریخی در دنیا متولی بزرگی مانند شهرداری دارند، اگر شیراز رونق دارد به دلیل وجود حافظ، سعدی، تخت جمشید و... است که باید مسئولین استان بخواهند تا شاهد پیشرفت باشیم.

وی یادآور شد: محور گردشگری باید از شعار خارج شود و عملیات واقعی انجام گردد که برای این مهم تمامی سازمانها باید ورود کنند.

معاون رئیس جمهور تاکید کرد: قانون جامع گردشگری در حال تدوین است و اگر پیشنهادی است باید ارائه شود ارتباط خوبی با مجلس داریم که بسیار مهم است.

مونسان تاکید کرد: شهرداری ها باید پای کار باشند نه اینکه در موضوع گردشگری و میراثی به دنبال گرفتن عوارض باشند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار