بنیان‌گذار نجوم جدید در ایران گفت: نجوم در دانشگاه شیراز سابقه 50 ساله دارد و هیچ دانشگاهی به‌جز دانشگاه شیراز نمی‌تواند این ادعا را داشته باشد.
کد خبر: ۵۰۷۶۴۹
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۶ 12 October 2017
تابناک فارس به نقل از فارس:چهلمین سال تأسیس رصدخانه ابوریحان بیرونی دانشگاه شیراز که با احیای این رصدخانه همراه شد، میهمانان ویژه‌ای داشت.

پروفسور یوسف ثبوتی بنیان‌گذار این رصدخانه یکی از میهمانان مراسم بود که در سخنانی با اشاره به فعالیت‌های خود برای ایجاد این محل اظهار داشت: دانشگاه شیراز تحولات زیادی را در نظام دانشگاهی ایران به وجود آورد.

بنیان‌گذار رصدخانه ابوریحان بابیان اینکه ساخت این رصدخانه چهار سال طول کشید افزود: به جوانان امید دارم و انرژی جوانی و دانش برای پیشبرد کار مهم است؛ چهره‌های جوانی را در جمع می‌بینم که مطمئنأ کار را ادامه می‌دهند.

ثبوتی با بیان اینکه بنیان‌گذار نجوم جدید در ایران هستم، ادامه داد: نجوم در دانشگاه شیراز سابقه 50 ساله دارد و هیچ دانشگاهی به‌جز دانشگاه شیراز نمی‌تواند این ادعا را داشته باشد؛ به فعالان نجوم در کشور توصیه کرده‌ام که برای تربیت نیروی متخصص در این زمینه روی شیراز حساب کنند.

در این جلسه از خدمات دست‌اندرکاران احیای رصدخانه ابوریحان بیرونی و همچنین روسای سال‌های مختلف این رصدخانه تقدیر شد.

به گفته دست‌اندرکاران این مراسم، این رصدخانه در سال ۱۳۵۵ توسط دکتر «یوسف ثبوتی» و با همراهی دکتر «ادوارد فرانسیس‌گاینن» راه‌اندازی شده است و در طی چند دهه گذشته، متخصصین زیادی در این مجموعه آموزش‌دیده‌اند.

 این رصدخانه از اواخر سال گذشته، وارد فاز تعمیراتی گسترده و زیربنایی شد و هم‌زمان با مراسم بزرگداشت چهلمین سالگرد تأسیس آن، از ساختمان و امکانات جدید این محل با حضور مؤسسین، اساتید و مسئولان دانشگاه و چند تن از اعضای شورای اسلامی شهر شیراز بهره‌برداری شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار