کارشناس تغذیه مرکز بهداشت سپیدان ازاهدای مرحله نوزدهم سبد غذایی به مادران باردار نیازمند زیر پوشش این دانشکده توسط بنیاد علوی خبرداد.
کد خبر: ۵۰۷۵۹۷
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۵ 12 October 2017
تابناک فارس به نقل از مارگون:مریم جلوداری کارشناس تغذیه مرکز بهداشت  با اشاره به  مرحله نوزدهم برنامه توزیع سبدهای غذایی مربوط به نهاد مقام معظم رهبری گفت: این سبدهای غذایی به مادرانی هدیه می شود که دارای BMI کمتر از 18، وزن کمتر از 45 کیلوگرم در قبل از بارداری، دوقلو زایی و بیشتر، هموگلوبین کمتر از 11 گرم در دسی لیتر و وزن گیری نامطلوب در دوران بارداری که وضعیت اقتصادی مناسبی ندارند می‌باشند.

جلوداری  افزود:کارکنان خانه‌های بهداشت و پایگاه‌های سلامت، مادران واجد شرایط را شناسایی و به واحد بهبود تغذیه شبکه بهداشت و درمان  معرفی می‌کنند.

جلوداری افزود : طرح توزیع سبد غذایی علوس باهدف بهبود سلامت مادران از خرداد سال 93 در شهرستان سپیدان آغاز شده است و تا کنون 1085 سبد بین مادران باردار طی نوزده دوره توزیع شده است.

وی ادامه داد : این طرح از خرداد ماه سال 1393 در شهرستان سپیدان به مرحله اجرا درآمده و تاکنون طی دوازده مرحله سبدهای غذایی بین زنان بارداردچارسوء تغذیه نیازمند توزیع گریده است .

وی  گروه هدف در این طرح را زنان باردار و مادرانی که از نظر جسمی و وضعیت اقتصادی جزو خانواده های بی بضاعت و نیازمند هستند، عنوان کرد وگفت:زنان باردار مشمول این طرح پس ازمعرفی توسط بهورزان خانه های بهداشت و بررسی نهایی توسط واحد تغذیه به بنیاد علوی معرفی گردیده و تاشش ماه پس از زایمان تحت پوشش طرح باقی مانده و بصورت 2 ماه یکبار سبد دریافت می کنن. .

جلوداری ادامه داد: تغییرات زیادی در اثر بارداری در بدن مادر به وجود می‌آید و عوامل زیادی در تعیین روند صحیح بارداری و نتیجه بارداری موثر هستند که یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین نکات، تغذیه مناسب مادر باردار می‌باشد.

وی گفت: رشد و نمو کامل جنین رابطه تنگاتنگی با تغذیه مادر داشته، تامین نیازهای او با دریافت مواد مغذی مادر عجین شده، تنها راه برآوردن نیازهای انرژی و ساختاری او به واسطه جفت است و سو تغذیه مادر در دوران بارداری اثرات طولانی مدت بر سلامت و رشد نوزاد خواهد داشت.

کارشناس تغذیه مرکز بهداشت سپیدان با بیان این که رشد و نمو جنین رابطه مستقیمی با نوع تغذیه و دریافت مواد مغذی و ویتامین ها از طریق مادر دارد، افزود: این طرح در راستای حمایت تغذیه مادران باردار و نیازمند، با همکاری بنیاد علوی اجرا می شود.

وی ضمن تقدیر از این موسسه خیریه گفت: این اقدام تلاشی خداپسندانه و خدمتی ارزنده است که توسط اعضای این موسسه ارائه شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار