برخی دامداران در شهرستان کازرون فارس می گویند: چندین راس از دام هایمان به دلیل حمله پلنگ از بین رفته ولی هنوز خسارتی دریافت نکرده ایم.
کد خبر: ۵۰۷۱۲۱
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۳ 11 October 2017
تابناک فارس به نقل از ایرنا:دامداران کازرونیاعلام کردند:‌ قرار بود خسارات ما را اداره حفاظت محیط زیست کازرون پرداخت کند که به رغم تشکیل پرونده و دادن مدارک لازم هنوز مبلغی به دست ما نرسیده است. 
حسن زارعی و علی زمان جوکار دامداران روستای قلعه سید کازرون که به گفته خودشان در سال 95 تعدادی از گوسفندانشان در اثر حمله پلنگ تلف شده اعلام کردند: برای حفاظت از جان حیوانات هنگام چرا، به صورت مسلح با حیوانات حرکت می کنیم و امکان جلوگیری از حمله پلنگ به حیوانات برای ما مهیا است اما به دلیل رعایت مسائل زیست محیطی هیچگونه تیراندازی به پلنگ ها انجام نمی دهیم.
حسین زارعی یکی دیگر از دامداران روستای گلستان گفت: امسال گوسفندانم مورد حمله پلنگ قرار گرفتند که مقرر شده است خسارات وارده در اثر حمله پلنگ را اداره حفاظت محیط زیست پرداخت کند ولی تاکنون اقدامی شنده است.
وی ادامه داد:‌با توجه به اینکه مدتی است مستندات خسارات وارده تحویل اداره محیط زیست کازرون شده است تقاضای ما از مسئولان این اداره رسیدگی به درخواست های دامداران است. 
محمود جعفری رئیس اداره حفاظت محیط زیست کازرون گفت: با توجه به مطالعات انجام گرفته توسط کارشناسان محیط زیست و تصاویر موجود در چند نقطه شهرستان وجود چندین پلنگ تائید شده است و تاکید وتلاش ما این است که از این جانور حفاظت کنیم. 
وی گفت: در سال 95 و 96 تعدادی از دامداران در اثر حمله پلنگ به حیواناتشان دچار خسارت شدند که با تحقیقات انجام گرفته در محل توسط کارشناسان این خسارات تائید شده است و پرونده آنان با مستندات به استان برای پیگیری ارسال شده است که تاکنون اقدامی به پرداخت خسارت صورت نگرفته است.
توضیح بیشتری در این مورد داده نشد.
شهرستان کازرون در حدود 120 کیلومتری غرب شیراز است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار