مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری لار گفت: شهر لار با توجه به انبوه‌سازی و وجود مجتمع‌های تجاری و مسکونی مرتفع، نیاز مبرم به خودرو «لَدِر یا همان خودرو نردبان» اطفاء حریق دارد.
کد خبر: ۵۰۶۸۷۷
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۹ 11 October 2017
تابناک فارس به نقل از فارسکسعید منشی بااشاره به خدمات واحد آتش‌نشانی و خدمات ایمنی لارستان، اظهار داشت: شهرداری لار از سال 59 با تعداد محدود نیرو و یک ایستگاه شروع بکار کرد و با توجه به افزایش جمعیت و وسعت محدوده خدمات‌رسانی، این واحد در سال 88 با جذب نیروهای متخصص و کارآمد به 2 ایستگاه ارتقاء و با توان مضاعف به کار خود ادامه داد.

وی بابیان اینکه شهر لار در چند سال اخیر با رشد قابل‌توجهی روبرو شده که  نیاز ارتقاء واحد آتش‌نشانی به سازمان احساس شد، افزود: با پیگیری مسؤولین، شهردار و شورای اسلامی شهر در دوره چهارم در اردیبهشت‌ماه 1396، ابلاغ سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری لار صادر و تاکنون با دارا بودن 2 ایستگاه فعال در دو منطقه  شهر قدیم و شهر جدید مشغول به خدمات‌رسانی است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری لار با اشاره به فعالیت‌ها در شش‌ماهه نخست سال جاری تصریح کرد: تعداد834 مأموریت در زمینه‌های مختلف به انجام رسیده است.

وی با تشریح برخی اقدامات این سازمان افزود: حضور در صحنه تصادف 30 مورد، اطفاء آتش‌سوزی اماکن تجاری و مسکونی 57 مورد، گرفتن حیوانات موزی 203 مورد، رهاسازی 61 مورد که شامل گیرکردن در آسانسور، محبوس شدن در خودرو و درهای بسته بوده است و همچنین مأموریت‌های متعدد دیگری که از وظایف این سازمان بوده از قبیلنجات از ارتفاع، نجات از چاه، امداد در زمان وقوع بلایای طبیعی و ...انجام شده است.

این مسؤول بیان کرد: از مهم‌ترین مأموریت‌ها می‌توان به تصادفات جاده‌ای، آتش‌سوزی اماکن تجاری و مسکونی و کمک‌رسانی در مواقع بارندگی و طوفان، رهاسازی و پیشگیری از وقوع حادثه و همچنین مهار آتش‌سوزی مراتع اشاره کرد.

منشی بابیان اینکه با توجه به استاندارد موجود مدت‌زمان حضور نیروهای امدادی از مبدأ تا مقصد باید کمتر از 5 دقیقه باشد، ادامه داد: دراین‌بین طول مسیر و ترافیک موجود نیز مدنظر قرار می‌گیرد، اما به‌صورت کلی با توجه به بررسی‌های به‌عمل‌آمده تاکنون مأموریت‌های محوله در محدوده شهر لار کمتر از 5 دقیقه انجام‌ شده است.

وی با برشمردن برخی مسائل و مشکلات پیش رو، هشدار داد: شهر لار با توجه به انبوه‌سازی و وجود مجتمع‌های تجاری و مسکونی مرتفع، سازمان آتش‌نشانی این شهرستان نیاز مبرم به خودرو «لَدِر یا همان خودرو نردبان» اطفاء حریق دارد.

این کارشناس مسائل ایمنی با اشاره به اینکه جهت امداد و نجات به‌موقع هم‌وطنان، آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری لار به خودرو تندرو و نیز تجهیزات امداد و نجات کافی دارد، تصریح کرد: در حال حاضر این سازمان با در اختیار داشتن دستگاه‌ها و ست‌های امداد و نجات کار امدادرسانی را انجام می‌دهد، اما با توجه به عمر بالای دستگاه‌های موجود، افزایش جمعیت و افزایش بیش‌ازحد مأموریت‌های محوله و همچنین به‌روز شدن سیستم‌های آتش‌نشانی در بازار جهانی، دستگاه‌های موجود جوابگوی انجام عملیات محوله نیست و به همین رو ارتقاء تجهیزات به‌شدت احساس می‌شود.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی لارستان در خصوص زمان بهره‌برداری از ساختمان فرمانده کنترل این سازمان، افزود: با پیگیری شهردار لار و شورای اسلامی دوره چهارم، یاری اعضای شورای شهر در دوره پنجم و مشارکت بنیاد نیک اند‌یشان زنده‌یاد هاشمی، ساختمان 3 منظوره فرماندهی، عملیات و مدیریت بحران شهرداری لار واقع در بلوار زنده‌یاد نخبه‌الفقهایی در آینده‌ای نزدیک افتتاح و به بهره‌برداری خواهد رسید. 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار