معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان با اشاره به اینکه در سال قبل حدود ۷ تن مواد مخدر در این شهرستان کشف و ضبط شده است، گفت: این کشفیات جای تقدیر و تشکر از نیروهای نظامی، امنیتی و انتظامی را دارد اما آمار، آمار بالایی است و نگران کننده است.
کد خبر: ۵۰۶۷۸۳
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۴ 10 October 2017
تابناک فارس به نقل از مبلاد لارستان: جلیل حسنی در جلسة شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدّر لارستان در سخنانی اظهار داشت: بحث مبارزه با مواد مخدّر بخصوص در حوزة پیشگیری، مقابله و برخورد یک موضوعی است که یک شهرستان با یک استان به تنهایی نمی تواند آنرا مدیریت، پیگیری و آن را ریشه کن کند بلکه در این خصوص بسیج عمومی لازم است.

وی با بیان اینکه هر چه ما از نظر مقابله ای و برخورد و پیشگیری بدون آن زوایای فرهنگی کار کنیم باز اگر اطراف ما مستحکم نباشد و برخورد قاطع و اقدامات همه جانبه ای نداشته باشیم با مشکل مواجه می شویم، افزود: ادارات اگر بتوانند در حوزه های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و مذهبی متناسب با آن اقداماتی که در اداره دارند فعالیت و اقدام نمایند و کارشان را خوب انجام بدهند، موفقیت های به دنبال خواهد داشت و یقیناً آسیب ها و ناهنجاریها و هزینه ها، کمتر می شود و هم بصورت ریشه ای این قضیه حل می گردد، دیگر این که این موضوعات به حوزه  های امنیتی سرازیر نمی شود که بخواهد برخوردی با یان اقدامات انجام شود که هم کمی هزینه ها بالاتر بیاید و هم آسیب های بالاتر بیاید و هم تأثیرات بلندمدت آن کمتر باشد.

معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان با اشاره به اینکه در سال قبل حدود ۷ تن مواد مخدر در این شهرستان کشف و ضبط شده است تصریح کرد: این کشفیات جای تقدیر و تشکر از نیروهای نظامی، امنیتی و انتظامی را دارد اما آمار، آمار بالایی است و نگران کننده است.

وی با بیان اینکه هر چقدر هم نیروهای انتظامی کنترل کنند باز هم از دیگر محورها وارد می کنند و تغییر می دهند، ادامه داد: از امور خصوصی مبارزه با این مواد افیونی می بایست همه پای کار باشند تا امان را از قاچاقچیان مواد مخدّر گرفته شود.

حسنی اظهار داشت: اگر می خواهیم در سطح لارستان یا استان و حتی کشور کار بصورت ریشه ای حل بشود نباید بگذاریم وارد مرحله نهایی و مقابله ای و برخوردی بشود چون اینجاست که هم تأثیراتش کمتر و هم آسیب ها و هزینه اش بیشتر است و آسیب های اجتماعی و فرهنگی و اجتماعی که دارد اصلاً قابل قیاس با آن برخوردهای ریشه ای و زیربنایی نیست.

این مسؤول بیان کرد: من معتقدم که شهرستان لارستان ظرفیت های بسیار خوب و متنوعی را دارد و با توجه به تعداد زیاد مساجد، حسینیه ها و تعداد کانونهای فرهنگی هنری مساجد و وجود پایگاه های مقاومت شهری و روستایی که داریم باید این دامنه پوششی چتر حمایتی را در شهرستان گسترش بدهیم و اما همین ظرفیت ها بصورت کامل و تمام از آن استفاده نمی شود.

وی از ادارة فرهنگ و ارشاد اسلامی و دیگر نهادهای فرهنگی و مذهبی لارستان خواست که در راستای مضرّات مواد مخدر به کارهای فرهنگی بپردازند و جلساتی مستمر متناسب با ظرفیت شهرستان و با خواست مردم با همکاری اساتید دانشگاه ها و حوزه های علمیّه برگزار کنند.

رئیس شورای تأمین لارستان با اشاره به اینکه زمان خالی نوجوانان و جوانان زیاد هست افزود: مسئولین بایستی برای پر کردن اوقات فراغت جوانان و نوجوانان اهم از شهری و روستایی تلاش کنند و برنامه های فرهنگی، هنری و تفریحی و ورزشی را تدوین و اجرایی نمایند.

فرماندار ویژه لارستان ادامه داد: برنامه های فرهنگی نباید صرفاً محدود به یک سری برنامه های تکراری همچون سرود و تئاتر و شعر و غیره باشد بلکه بایستی علاوه بر این برنامه های مذکور، برنامه های جدیدتر و مؤثر همراه با خلاقیت بیشتر در سطح شهرستان انجام شود.

حسنی با بیان اینکه در طول سال بیش از ۱۰ هزار برنامه فرهنگی در سطح شهرستان برگزار می شود گفت: در این خصوص بایستی مواد مخدّر در اولویت قرار بگیرد تا جامعه مصون بشود و با اجرای برنامه های فرهنگی و اجتماعی و علمی در راستای مبارزه با مواد مخدّر همت نمود و فرهنگ سازی کرد تا جامعه مصون گردد.

معاون استاندار فارس یادآور شد: اگر می خواهیم آگاهی بخشی انجام شود نباید از مخاطبین خاص خود را محدود هستند، غافل شویم.

وی خاطر نشان کرد: مبلغین دینی که در شهرها و روستاها در ایام ملی و مذهبی که در شهرها و روستاها می روند در خصوص مضرّات مواد مخدر با مردم حرف بزنند.

در ادامه هر یک از اعضاء جلسه پیشنهادات و راهکارهای لازم در خصوص مبارزه با مواد مخدّر ارائه کردند و تصمیماتی اتخاذ گردید.

همچین مسعود راسخی معاون سیاسی امنیتی فرمانداری ویژه لارستان هم به ایراد سخن پرداخت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار