رئیس هیات سوارکاری فارس گفت: بزرگترین جشنواره ملی زیبایی اسب های فلات ایران در شهر زرقان برگزار می شود.
کد خبر: ۵۰۶۱۴۲
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۲ 09 October 2017
، شاپور طفیونی افزود: هیات سوارکاری استان فارس در راستای اجرای برنامه‌های اعلام شده ذیل عنوان پایتخت جوانان جهان اسلام، میزبانی برگزاری جشنواره ملی زیبایی اسبان فلات ایران (جام تمدن پارسه ۴) را با عنوان یادواره شهدای مدافع حرم استان فارس در تقویم ورزشی فدراسیون گنجانده است.

وی با بیان اینکه این جشنواره در روزهای ۲۰ و ۲۱ مهرماه با حضور بالغ بر ۱۷۰ راس اسب از سراسر کشور و با همکاری اداره کل ورزش و جوانان استان فارس، فدراسیون سوارکاری جمهوری اسلامی ایران، در باشگاه سوارکاری ملل زرقان برگزار می‌شود.

رئیس هیات سوارکاری استان فارس، اسب اصیل دره شوری را متعلق به خطه کهن و تاریخی فارس اعلام و اضافه کرد: به اذعان همه کارشناسان و محققین انساب اسب در کشور و شورای تبارنامه معاونت فنی فدراسیون سوارکاری، این نژاد متعلق به طایفه بزرگ دره شوری ایل قشقایی در استان فارس بوده که به همت زیاد خان سترگ دره شوری در تلخیص نژاد این اسب اقدام شده است.

طفیونی اضافه کرد: هیئت سوارکاری استان فارس با برنامه ریزی مناسب و در فواصل مختلف سال با هماهنگی فدراسیون سوارکاری اقدام به برگزاری جشنواره زیبایی اسبان اصیل ایرانی خصوصا اسب‌های دره شوری، عرب، ترکمن، فلات ایران کرده و در معرفی تولیدات پرورش دهندگان و تولید کنندگان اسب استان نهایت تلاش خود را بکار خواهد بست.

وی اضافه کرد: اسب‌های شرکت کننده در جشنواره زیبایی اسبان فلات ایران، از استان‌های فارس، اصفهان، کرمان، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، هرمزگان، یزد، چهارمحال و بختیاری و لرستان است.

طفیونی خاطرنشان کرد: این مسابقه در دو رده نریان و مادیان و در شانزده گروه سنی برگزار می‌شود؛ علاوه بر این ۱۰ سوارکار اقدام به نمایش شو سواره و حرکات نمایشی روی اسب اجرا می‌کنند.

رئیس هیئت سوارکاری استان فارس گفت: مراسم افتتاحیه این جشنواره ساعت ۱۷ روز پنج شنبه ۲۰ مهرماه در محل اعلام شده برگزار خواهد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار