تهیه طرح هادی ۲ هزار و ۴۰۰ روستای بالای ۲۰ خانوار استان فارس به پایان رسید.
کد خبر: ۵۰۶۰۸۸
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۹ 09 October 2017
تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران:عطاالله زمانی مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس در کارگاه آموزشی ناظران روستایی اظهار کرد: این استان ۴ هزار و ۵۰۰ روستا و آبادی دارد که ۲ هزار و ۴۰۰ روستای بالای ۲۰ خانوار آن مشمول تهیه و اجرای طرح‌های توسعه روستایی هادی است.

وی با بیان اینکه این طرح سند توسعه ۱۰ ساله روستا‌ها است و همه ناظران و طراحان طرح‌های مهندسی موظف هستند در چهارچوب این طرح، عملیات عمرانی و توسعه روستایی را هدایت کنند، اضافه کرد: صدور پروانه ساخت، ارائه تسهیلات بهسازی و مقاوم سازی واحد‌های مسکونی روستایی صرفا به واحد‌هایی تعلق می‌گیرد که در محدوده طرح هادی باشند و خارج از این طرح، توسعه روستا تخلف محسوب می‌شود و تسهیلات بانکی به آن تعلق نمی‌گیرد.

مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس ادامه داد: بنیاد مسکن ۱۸ میلیون تومان تسهیلات مقاوم سازی و ۲۰ میلیون تومان تسهیلات بهسازی به متقاضیان پرداخت می‌کند و ناظران روستایی وظیفه دارند نظارت کنند که این تسهیلات در جای خودش هزینه شود.

عطاالله زمانی گفت: تاکنون ۶۰ درصد واحد مسکونی روستایی استان مقاوم سازی شده و در این عرصه، فارس نسبت به سایر استان‌ها پیشتاز است.

وی تصریح کرد: با توسعه نظارت‌ها و اعطای تسهیلات بهسازی و مقاوم سازی اکنون فارس شرایطی دارد که در زمین لرزه‌های ۴ تا ۵ ریشتر در مقابل خسارت‌های جانی و مالی مصون است.




اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار