رئیس هیات امنای موکب احمدبن موسی (ع) با اشاره به ارائه خدمات مردم فارس در قالب موکب احمدبن موسی به زائران اربعین حسینی در شهر کربلا گفت: خدمات دهی در موکب احمدبن موسی در شهر کربلا، شایسته و درخورشان مردم فارس است.
کد خبر: ۵۰۶۰۳۵
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۰ 09 October 2017
تابناک فارس به نقل از شبستان:آیت‌الله اسدالله ایمانی، نماینده ولی فقیه در فارس و رئیس هیات امنای موکب احمدبن موسی (ع) امروز (۱۸مهر) با اشاره به ارائه خدمات مردم فارس در قالب موکب احمدبن موسی به زائران اربعین حسینی در شهر کربلا گفت: خدمات دهی در موکب احمدبن موسی در شهر کربلا، شایسته و درخورشان مردم استان فارس است.
 
وی با اشاره به برپایی موكب احمدبن موسی(ع) در ایام اربعین حسینی در كربلای معلی بیان کرد: به خاطر اینكه استان فارس، استان احمدبن موسی(ع) و حرم سوم است، باید نام آن حضرت باقی بماند و منعكس شود و به همین دلیل موكب استان فارس را به نام احمدبن موسی(ع) نامگذاری كردند و بنا شد هر موكبی كه از استان فارس در آنجا برپا شود، نام حضرت احمدبن موسی(ع) نام اصلیش باشد و نام‌های فرعی و جزئی جای خود را دارد تا انعكاسی از دعای امام هشتم باشد كه فرمودند «امیدوارم خداوند اجازه ندهد حق تو ضایع شود، همانگونه كه تو حق مرا ضایع نكردی».

وی ادامه داد: این مقام والای حضرت احمدبن موسی(ع) است كه حق امام هشتم را ضایع نكرد و امام رضا(ع) نیز دعا فرمودند كه خدا حقش را ضایع نكند.

آیت الله ایمانی، زیارت اربعین را نشانه پایداری در راه امام حسین(ع) دانست و گفت: كسانی كه پایداریشان در راه شهادت و مصیبت اباعبدالله‌الحسین(ع) بیش از سایر افراد بوده است، در اربعین شركت می‌كنند.

رئیس هیات امنای موکب احمدبن موسی استان فارس، زیارت اربعین را نشانه پایداری در راه امام حسین(ع) دانست و بیان کرد: عاشورا مظهر شور و احساسات و اربعین مظهر شعور و تعقل و تفكر است.

وی با بیان اینكه اربعین به خاطر تداوم عزای امام حسین(ع) كه ویژگی پیدا كرده است،‌ گفت: اگر مصیبت‌های جامعه را ارزیابی كنیم مشاهده خواهیم كرد معمولاً در روز اول عزا افراد زیادی شركت می‌كنند و عرض تسلیت دارند اما همه این افراد در روز اربعین این تسلیت را ندارند و تنها افراد خاصی كه  متوفی را میشناختند و با فامیل ارتباط ویژه‌ای داشتند، بیشتر از بقیه در چهلم اظهار علاقه می‌كنند و این نشان می‌دهد كه پیوند این عده بیش از سایرین است و همین مسئله برای عزاداری امام حسین(ع) نیز صدق می‌كند.

آیت‌الله ایمانی اظهار كرد: با توجه به این ویژگی‌ها ما معتقدیم كه زیارت اربعین نشانه افراد مؤمن است و كسانی كه پایداریشان در راه شهادت و مصیبت اباعبدالله‌الحسین(ع) بیش از سایر افراد بوده است، در اربعین شركت می‌كنند و عرض ادب دارند.

به بركت نظام جمهوری اسلامی، نام امام حسین(ع) جهانی شده است

امام جمعه شیراز به برگزاری باشكوه پیاده‌روی اربعین حسینی اشاره كرد و گفت: خداوند متعال در نظام جمهوری اسلامی اینگونه رقم زده است كه به بركت این نظام نام امام حسین(ع) جهانی شود و تا نام امام حسین(ع) جهانی نباشد قیام حضرت مهدی(عج) انجام نمی‌گیرد زیرا حضرت مهدی(عج) خودش را فرزند امام حسین(ع) معرفی می‌كند و نشان می‌دهد، پس مردم باید امام حسین(ع) را بشناسند و این اربعین وسیله شناخت امام حسین(ع) است.

وی ادامه داد: وقتی كه جمعیت زیادی به آن شكل عظیم و باشكوه به ساحت مقدس امام حسین(ع) اظهار علاقه كرده و به زیارت آن حضرت می‌روند، لذا وظیفه همه دست‌اندركاران است كه نسبت به این عده اظهار علاقه و محبت بیشتری داشته باشند و موكب‌ها را برپا كرده و هزینه‌ها را برای این كار پرداخت كنند تا زائران امام حسین(ع) به سادگی و به آرامش و آسایش بتوانند مسیر را طی كرده و به كربلا برسند.
 

پذیرایی از زائران اربعین حسینی اختصاص به زمان ما ندارد
 
آیت‌الله ایمانی یادآور شد: سِرّ برپایی موكب‌ها در پیاده‌ روی اربعین حسینی این است كه همزمان با حركتی كه در طول تاریخ مطرح بوده، از عزاداران امام حسین(ع) پذیرایی شود كه البته این كار اختصاص به عصر و زمان ما ندارد و از دیرباز تاكنون وجود داشت اما اكنون تكامل پیدا كرده است و این موكب‌ها و‌ عزاداری‌ها را به سمت كمال هدایت می‌كنند.
 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار