فروش انحصاری بلیت با کارت خوان در برخی موزه ها و محوطه های تاریخی باعث ایجاد زحمت برای گردشگران شده است.
کد خبر: ۵۰۶۰۲۰
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۱ 09 October 2017
تابناک فارس به نقل از میزان:هنوز مدت زیادی نگذشته که مجهز نبودن موزه ها و محوطه های تاریخی به دستگاه های کارت خوان باعث زحمت برای گردشگران به ویژه تورهای پر تعداد می شد. حالا با رواج استفاده از کارتخوان در سطح کشور، موزه ها مشکل تازه ای برای گردشگران ایجاد کرده اند.

در حالی که در بسیاری از موزه ها مانند سعد آباد و نیاوران که بلیت های گران قیمتی هم دارند، بلیت به طور نقدی و یا استفاده از کارت خوان فروخته می شود که به تازگی برخی موزه ها و محوطه های تاریخی فروش بلیت را منحصر به استفاده از کارت خوان کرده اند. موضوعی که بدون اطلاعی گردشگران بوده و موجب دردسر برای آنها شده است.

به طور مثال محوطه جهانی تخت جمشید یکی از پر طرفدارترین محوطه های تاریخی کشور مدتی است فروش بلیت تنها با کارتخوان منحصر کرده و روی دکه فروش این بلیت این موضوع به دو زبان فارسی و انگلیسی ذکر شده است.  فروش انحصاری بلیت با کارت خوان موجب زحمت برای گردشگران به ویژه راهنمایان گردشگری بی اطلاع از موضوع کرده است.

در شهر شیراز نیز مجموعه ارگ کریم خانی وضعیت مشابهی دارد و در آنجا نیز با نصب تابلو عنوان شده که بلیت تنها به صورت کارتی فروخته خواهد شد.

همچنین برخی موزه های خصوصی دیگر در استان فارس مانند موزه نارنجستان قوام و خانه زینت الملوک نیز تنها به وسیله کارت خوان بلیت می فروشند و در تابلوهای نصب شده این موضوع را ذکر کرده اند.

محمد رضا کارگر، مدیر کل موزه های کشور از این موضوع اظهار بی اطلاع کرد و گفت: نخستین بار است که این موضوع را متوجه شده ام. در برخی موزه هم خرید نقدی و هم کارتی امکان پذیر است اما از انحصار خرید کارتی بی اطلاعم.

مدیر کل موزه های کشور همچنین با اعلام اینکه فروش بلیت ها در مجموعه های جهانی زیر نظر این اداره است، در واکنش به این اتفاق گفت: این موضوع را بررسی خواهیم کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار