سازمان قطار شهری شیراز و شرکت برق منطقه‌ای فارس پیشگام شده و در زمینهٔ ایجاد زیرساختی برای انتقال خطوط برق اقدام به احداث تونل زیرسطحی، تأسیسات ویژه کرده‌اند؛ نزدیکی پست برق فشارقوی شرکت برق منطقه‌ای استان فارس در مجاورت دانشگاه شیراز به مرکز شهر (میدان نمازی) فرصت مناسبی جهت تأمین برق مطمئن و کافی برای خطوط فعلی و خطوط آتی مترو ایجاد و احداث این تونل‌های انتقال توان را به یک ضرورت تبدیل کرده است.
کد خبر: ۵۰۵۸۶۵
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۶ 09 October 2017
این روزها در سطح معابر درون‌شهری به‌سختی می‌توان نقطه‌ای پیدا کرد که از گزند تیشه و کلنگ شرکت‌هایی که مسؤول امور زیرساختی و تأسیساتی شهر هستند، مصون مانده باشد. حال‌آنکه در کشورهای پیشرفته جهان برای جلوگیری از ایجاد مزاحمت برای شهروندان، عدم تخریب سطوح معابر درون‌شهری و زیباسازی چهره شهر اقدام به انتقال این تأسیسات به درون تونل‌های زیرسطحی گردیده است تا بتوان کلیه امور زیرساختی شهری را از طریق این تونل‌های یکپارچه به اقصی نقاط شهر بدون ایجاد مزاحمت یا هزینه‌های تخریب و بازسازی به انجام رساند.

در این راستا سازمان قطار شهری شیراز و شرکت برق منطقه‌ای فارس پیشگام شده و در زمینهٔ ایجاد زیرساختی برای انتقال خطوط برق اقدام به احداث تونل زیرسطحی، تأسیسات ویژه کرده‌اند؛ نزدیکی پست برق فشارقوی شرکت برق منطقه‌ای استان فارس در مجاورت دانشگاه شیراز به مرکز شهر (میدان نمازی) فرصت مناسبی جهت تأمین برق مطمئن و کافی برای خطوط فعلی و خطوط آتی مترو ایجاد و احداث این تونل‌های انتقال توان را به یک ضرورت تبدیل کرده است.

مدیرعامل سازمان قطار شهری شیراز و حومه در حاشیه بازدید رضاییان معاون عمرانی استاندار فارس از این پروژه اظهار داشت: سازمان قطار شهری شیراز و شرکت برق منطقه‌ای فارس در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و کاهش هزینه‌های موازی دستگاه‌های اجرایی، طی توافق‌نامه آذرماه سال 1394، پروژه مشترک طرح انتقال توان بااعتباری بالغ‌بر 220 میلیارد ریال به طول تقریبی 2 کیلومتر را در دستور کار خود قرار داده‌اند.

حاجی زمانی افزود: در این پروژه، تأمین برق موردنیاز بخش‌هایی از خطوط یک و دو و چهار قطار شهری شیراز، تأمین برق پایدار ایستگاه‌های فلسطین و فردوسی برق منطقه‌ای فارس و نیز تقویت و توسعه خطوط قدیمی بخشی از کلان‌شهر شیراز پیش‌بینی‌ شده است.

به گفته مدیرعامل سازمان قطار شهری شیراز این پروژه هم‌اکنون در مسیر میدان جام جم تا میدان نمازی در دست اجراست؛ از ویژگی‌های منحصربه‌فرد این پروژه می‌توان به بهره‌وری و استفاده بهینه از فضای زیر سطح خیابان در قالب استفاده مشترک دو دستگاه مستقل اجرایی از یک فضا، کاهش هزینه‌های اجرای کار با حذف هزینه‌های مازاد و همچنین هزینه‌های نظارت بر اجرای پروژه، صرفه‌جویی در زمان اجرای پروژه و ... اشاره کرد.

رضاییان نیز ضمن مثبت ارزیابی کردن این تعامل بین دو دستگاه اجرایی ابراز امیدواری کرد با حمایت و همراهی کلیه دستگاه‌های نظارتی در راستای ایجاد زیرساخت‌های مشابه، زمینه اجرای پروژه‌های مشترک در راستای تحقق مدیریت واحد شهری باهدف کاهش ایجاد مزاحمت برای شهروندان، کاهش بار ترافیکی، عدم آسیب به سیما و منظر شهری و حفظ زیبایی معابر بیش‌ازپیش فراهم گردد.

مدیرعامل سازمان قطار شهری شیراز نیز در این بازدید آمادگی خود را جهت تعاملات مشترک با کلیه نهادهای ذی‌ربط اعلام کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار