امام جمعه موقت نی‌ریز خواستار نجات مکانهای تاریخی نی‌ریز شد.
کد خبر: ۵۰۴۷۴۱
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۸ 07 October 2017
تابناک فارس به نقل از هورگان:حجت‌الاسلام سیدجواد فقیه در خطبه‌های نماز جمعه 14 مهرماه، خواستار توجه به بخش‌های تاریخی شهر و زنده‌ نگه داشتن یاد مفاخر نی‌ریز شد.

به بیان امام جمعه موقت نی‌ریز، شورای شهر و شهردار جدید نی‌ریز باید فکری برای بناهای تاریخی نی‌ریز کند تا به گفته وی از بین نرود و مفاخر ما به فراموشی سپرده نشوند.

خطیب جمعه نی‌ریز برای این منظور به مدرسه نزهت اشاره کرد و گفت: «متأسفانه ببینید مدرسه تاریخی نزهت که سابقه تاریخی دارد، به چه وضعی افتاده است.»

سخنان حجت‌الاسلام فقیه در حالی است که خیلی از مکانها و خانه‌های بافت قدیمی و تاریخی نی‌ریز در سالهای نه چندان دور بر اثر توسعه و ساخت و ساز برخی بناها از بین رفته و اعتراض دوستداران فرهنگ و تاریخ شهرمان را در پی داشته است.
از جمله حسن مرادی سرپرست اولین فصل بررسی باستان‌شناسی شهرستان نی‌ریز و دانشجوی دکترای باستان‌شناسی که چندی پیش در گفتگو با ما از تخریب مکانهایی مثل خانه شهاب، خانه عبا‌س‌نژاد و ... اظهار تأسف و نگرانی کرده بود.

امام جمعه موقت نی‌ریز همچنین خواستار توجه و نگاه عادلانه به همه نقاط شهر شد تا به برخی نقاط شهر که به گفته او از کمترین امکانات بی‌بهره‌اند، اجحاف نشود.

وی روز دامپزشکی را گرامی داشت و با اشاره به این که 49 درصد بیماری‌ها مشترک بین دام و انسان است، اظهار امیدواری کرد که وضعیت کشتارگاه نی‌ریز مطلوبتر شود.

این در حالی است که رئیس شبکه دامپزشکی نی‌ریز هم در جلسه شورای کشاورزی خرداد ماه سال جاری از شهرداری نی‌ریز به خاطر شرایط بد کشتارگاه انتقاد کرده بود.

خطیب جمعه نی‌ریز با اشاره به روز روستا و عشایر، به تحقیقی اشاره کرد که در آن ثابت کرده در اکثر کشورهای دنیا باید روستا باشد تا کشور باقی بماند.

به بیان وی روستا که منبع تولید در زمینه‌های مختلف از جمله کشاورزی، دامداری و صنایع دستی است تضعیف شده و از آن طرف شهری که مصرف کننده است، تقویت می‌شود.

او گفت: «ما روزی ابرقدرت دنیا بودیم و دنیا روی حرف ما حساب می‌کرد؛ اما حالا در مصرف همه انرژی‌ها و همچنین قطع درختان و نابودی محیط زیست اولیم.»

به گفته امام جمعه موقت نی‌ریز، به اسم معادن، مرغداری و کارخانه‌های متعدد دارند روستاها، مراتع و پوشش‌های گیاهی را از بین می‌برند و این با اشتغال پایدار منافات دارد.

به بیان وی، از بین بردن مراتع و محیط زیست ظلم اجتماعی محسوب می‌شود و حق‌الناس است.

در بین دو نماز سرهنگ کرامت‌ا... برومندی جانشین فرماندهی انتظامی شهرستان نی‌ریز به مناسبت هفته نیروی انتظامی سخنرانی کرد.

وی گفت که نیروی انتظامی شهرستان در یک سال گذشته نزدیک به 4 و نیم تن کشفیات مواد مخدر داشته و بیش از 2200 تبعه غیر مجاز را طرد کرده است.

برومندی با بیان این که نسبت به سال قبل 20 درصد کاهش سرقت داشته‌ایم، از کشف بیش از 70 درصد سرقتها در سال اخیر خبر داد.

آن طور که معاون فرماندهی انتظامی می‌گوید، در یک سال گذشته تصادفات جرحی 60 درصد و تصادفات منجر به فوت 15 درصد کاهش داشته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار