در مراسمی ۲ کوهنورد فارسی صعودکننده به قله ماناسلو مورد استقبال مردم و مسئولان قرار گرفتند.
کد خبر: ۵۰۳۸۹۷
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۶ - ۰۰:۴۰ 06 October 2017
تابناک فارس به نقل از باشگاه خبر نگاران:رضا زارعی رئیس فدراسیون کوهنوردی کشور گفت: قله ماناسلو هشتمین قله مرتفع جهان با ارتفاع ۸ هزار و ۱۶۳ متر است که با احتساب دشواری مسیر و ارتفاع در رده دوم قله‌های سرسخت دنیا قرار می‌گیرد.

وی افزود: قله ماناسلو نخستین بار ۶۰ سال قبل توسط کوهنوردان ژاپنی و در سال ۱۳۵۵ توسط محمدجعفر اسدی کوهنورد ایرانی فتح شد و امسال ۵۵۰ کوهنورد از ۳۵ کشور دنیا موفق به فتح آن شده اند که از این تعداد ۱۰ نفر ایرانی از استان‌های فارس، خراسان و آذربایجان شرقی هستند.

رضا زارعی ادامه داد: این نخستین صعود کوهنوردان استان فارس به قلل بالای ۸ هزار متر بوده و چشم انداز آینده ما فتح قله‌های دشوارتر و بلندتر نظیر اورست است.

میلاد کشوری کوهنورد صعود کننده به قله ماناسلو گفت: صعود به این قله با برنامه ریزی از ۵ سال پیش آغاز شد و با حمایت هیأت کوهنوردی فارس و نزدیک به یک سال تمرین بر فراز قلل مرتفع ایران و جهان نظیر دنا ادامه یافت.

وی افزود: صعود به این قله که در کشور نپال و پایتخت کاتماندو قرار دارد از آغاز سفر تا بازگشت به ایران ۴۰ روز به طول انجامید و در یک صعود ۴ کمپه موفق به فتح آن شدیم.

آرمان شهپری دیگر صعود کننده استان فارس به قله ماناسلو نیز بیان کرد: فتح این کوه، مشهور به کوه مقدس که در هیمالیای نپال قرار دارد با توجه به ارتفاع، معادل با کسب مدال نقره کوهنوردی جهان است.

وی افزود: در این صعود سختی‌هایی نظیر عبور از شکاف‌های یخی و سرمای شدیدی که قله مانسلو به آن معروف است را پیش رو داشتیم و با ۳ برنامه تمرینی صعود برون مرزی ۷ هزار متری، برای آن آماده شدیم.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار