چند سالی هم هست که ماه محرم و ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان همزمان شده است.
کد خبر: ۵۰۲۹۵۷
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۳ 03 October 2017

تابناک فارس به نقل از شیرازه: در شهرستان پاسارگاد پنج اقامتگاه بوم گردی در حال فعالیت هستند که این روزها میزبان تعداد زیادی از گردشگران به وِیژه گردشگران خارجی هستند.

اما چند سالی هم هست که ماه محرم و ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان  همزمان شده و همین موضوع باعث شده تا گردشگرانی که از اقامتگاه های بوم گردی و مجموعه تاریخی پاسارگاد بازدید می کنند، سری هم به هیئت های عزاداری بزنند. رویدادی که برای گردشگران خارجی جذاب است و به گفته کارشناسان می تواند باعث توسعه صنعت گردشگری و به وِیژه گردشگری مذهبی شود.

برای بسیاری از  این گردشگران اسپانیایی، ادامه این جریان عزاداری همچنان بعد از 1400 سال، عجیب است و درباره آن بسیار کنجکاوند.

نوشیدن چای و خوردن غذای نذری به همان اندازه برای این گردشگران جذاب و لذت‌بخش است که شنیدن نوحه‌ای آهنگین در دستگاه موسیقی اصیل ایرانی و دیدن مراسم عزاداری به شیوه‌ای سنتی و گاه متنوع.

طنین پاسارگاد، به گفته فعالان و کارشناسان گردشگری شهرستان پاسارگاد، حمایت از گردشگری مذهبی نه تنها فرصتی برای توسعه صنعت گردشگری در کشوران هست بلکه می توانند فرهنگ و آئین مذهبی کشورمان را به دیگر کشورها صادر کند و بهترین مبلغ برای دین اسلام باشد.




اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار