فرماندار شهرستان شیراز اعتقاد دارد که توسعه پالایشگاه شیراز در شرایط کنونی و به واسطه تاثیرگذاری آن بر اشتغال و اقتصاد استان فارس یک ضرورت است.
کد خبر: ۵۰۲۹۱۹
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۳ 03 October 2017
حیدر عالیشوندی در جلسه شورای اداری بخش زرقان گفت: توسعه پالایشگاه‌ها با صنعت روز دنیا همگام شده و می‌توان پالایشگاه شیراز را نیز مثل تمام کلان شهرهای کشور توسعه داد.

او با تاکید بر اینکه با توجه به حجم اشتغالزایی این صنعت باید با تمام توان اجرایی شدن این پروژه‌ی ملی را دنبال کرد، گفت: سرمایه‌گذار پروژه‌ی توسعه‌ی پالایشگاه شیراز آماده است؛ باید قدر این پتانسیل را بدانیم؛ چنین اقدامی علاوه بر تاثیرات منطقه‌ای و استانی، در سطح ملی دارای اثر خواهد بود.

فرماندار شیراز همچنین با تاکید براینکه حل مشکل حمل و نقل عمومی در بخش زرقان و شهر لپویی با مشارکت بخش خصوصی امکان پذیر است، گفت: اگر متقاضی ایجاد شرکت حمل و نقل در شهر لپویی وجود داشته باشد، زمینه برای تامین تسهیلات فراهم است.

عالیشوندی مسئولان دستگاه‌های اجرایی را مکلف به ارائه برنامه‌های اجرایی به معاونت عمرانی فرمانداری شیراز دانست و تصریح کرد: روند اجرایی پروژه‌های عمرانی را به شکل هفتگی رصد می‌کنیم.

فرماندار شیراز گفت: به تمام قول‌هایی که برای رفع مشکلات مردم منطقه‌ داده‌ایم عمل خواهیم کرد همانطور که در هفته دولت بسیاری از طرح‌های عام‌المنفعه در بخش زرقان به بهره‌برداری رسید.

ایجاد شهرک‌های صنعتی هنوز در مرحله شعار است

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: حکومت حضرت علی (ع) نمونه‌ی یک حکومت مدون با در نظر گرفتن معیشت مردم بود؛ اجرای عدالت در ساختار حکومتی اصل بود و در جمهوری اسلامی نیز توزیع عادلانه قدرت و ثروت و تسهیلات مردم باید اینگونه باشد .

مسعود رضایی با بیان اینکه فلسفه شهادت امام حسین (ع) نیز اجرای عدالت بود و امروز باید در تمام شهرها و روستاها بر این مقوله تاکید و به‌ آن عمل شود؛ گفت: آوردن امکانات به شهرهای کوچک و روستاها زمینه ساز اشتغال و توسعه شهری است؛ باید اشتغال را به معنی واقعی دنبال کرد .

رضایی با تصریح اینکه در زمینه اشتغال بسیار عقب هستیم؛ گفت:‌ تنها راه حل مشکل اشتغال زمینه سازی تسهیلات سرمایه گذاری در بخش خصوصی است؛ نماینده‌ی مجلس نقش نظارتی دارد و مسئولان اجرایی باید برای رفع مشکل اشتغال جوانان برنامه‌ریزی توام با زمانبندی ارائه دهند.

نماینده مردم شیراز در مجلس با تاکید بر اینکه ایجاد شهرک صنعتی در اکثر نقاط و در جوار شهرها فقط در مرحله شعار است، گفت: آوردن تسهیلات و امکانات در شهرک‌های صنعتی باید در اولویت کارها باشد .

یکی دیگر از نمایندگان مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی نیز با طرح این سئوال که سهم شهر لپویی از اعتبارات شهرستان شیراز چه میزان است؟ گفت: تمام دستگاه‌های اجرایی باید یک کار توسعه‌ای در لپویی تا پایان امسال تعریف و اجرا کنند.

فرج‌الله رجبی با بیان اینکه تکمیل و رفع نیازهای مسکن مهر شهر لپویی از مطالبات مهم است؛ گفت: باید در طرح جامع شهر و ارائه برنامه دقت نظر شود؛ مجموعه مسکن مهر لپویی نیازمند مدرسه و سایر امکانات خدماتی است و این موارد باید با مشخص کردن زمان بهره‌برداری دنبال شود.

وی گفت: شهرداری و شورای شهر لپویی اولویت‌های خود را در طرح جامع مشخص کنند چرا که بدون برنامه، هیچ اقدامی اجرایی نخواهد شد.

رجبی با اشاره به اینکه مشکلات شهرک صنعتی لپویی پیگیری نشده است، لزوم دنبال و رفع این مشکلات را متذکر شد و گفت: باید به تمام مطالبات مردم این منطقه، پاسخی منطقی داده شود.

مدیرعامل شرکت آبفای استان فارس نیز با بیان اینکه برای تامین آب هر خانوار در این منطقه قریب به 6 میلیون تومان هزینه شده است، گفت: منبع تامین آب شرب شهرهای زرقان، لپویی و مجموعه مسکن مهر پایدار نیست.

قلندری با اشاره به اینکه طرح مطالعاتی برای تامین آب این منطقه اجرا شده و انجام این طرح نیازمند اعتبار است،‌گفت: مبلغ 110 میلیارد ریال برای توسعه طرح‌های آبرسانی به شهرهای این منطقه نیاز است که می‌توان با دعوت از سرمایه‌گذاران، روند اجرای آن را تسهیل کرد.

رئیس اداره راه و شهرسازی شیراز نیز گفت: با همکاری اداره نوسازی مدارس، 5 مدرسه در شهر لپویی مراحل ساخت را طی می‌کند.

عبداللهی اضافه کرد: مراحل ساخت تعداد 3 باب مدرسه در این منطقه پیشرفت فیزیکی 70 درصد دارد.

این مقام مسئول اعتقاد دارد که شهرداری لپویی در پروژه مسکن مهر هزینه‌ای نکرده و سهم راه و شهرسازی در تامین زیرساخت‌ها 50 میلیارد ریال بوده که شامل اجرای طرح‌های توسعه راه، احداث پیاده روها، معابر و مسجد، درمانگاه و مجتمع تجاری بوده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار