سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) گفت: با انعقاد تفاهم‌نامه‌‌ همکاری، این مركز علمی با مراكز آموزش‌عالی و دانشگاه‌های اندونزی، همكاری خواهد كرد.
کد خبر: ۵۰۰۱۱۱
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۷ 26 September 2017
محمدجواد دهقانی، سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) از انعقاد تفاهم‌نامه همكاری میان این مركز با مراكز آموزش عالی و دانشگاه‌های اندونزی خبر داد و افزود: این تفاهم‌نامه همكاری با حضور پروفسور کمروالدین امین، معاون آموزش عالی وزارت امور مذهبی اندونزی و محمدی سفیر جمهوری اسلامی ایران در اندونزی و نیز قنبری رایزن علمی ایران در شرق آسیا امضا و مبادله شد.

به گفته‌ی سرپرست ISC ، قرار گرفتن نشریات علمی و پژوهشی معتبر اندونزی در پایگاه استنادی جهان اسلام، رتبه‌بندی دانشگاه‌ها و کمک به ارتقای رتبه علمی آن‌ها در سطوح منطقه‌ای و بین‌‌المللی، معرفی اندیشمندان و محققان برجسته اندونزیایی به جامعه بین‌المللی و برگزاری کارگاه‌های آموزشی و تحقیقاتی علم سنجی و علم شناسی ویژه اساتید اندونزی از مهم‌ترین موارد ذكر شده در این تفاهم‌نامه است.

دهقانی با اشاره به نشست‌ها و بازدیدهایی كه در سفر به اندونزی انجام شده است، گفت: در این نشست‌ها جایگاه پایگاه استنادی علوم جهان اسلام و تاریخچه شکل‌گیری آن، فلسفه وجودی این پایگاه، وظایف و کارکردهای آن برای کشورهای اسلامی و دانشگاه‌ها و موسسات پژوهشی آن‌ها ارائه داده شد.

وی اضافه كرد: مهم‌ترین هدف پایگاه استنادی علوم جهان اسلام فراهم آوردن اطلاعات لازم برای سیاستگذاری‌های آگاهانه و هدایت علم دانشگاه‌ها در راستای ارتقای سطح علمی کشورهای اسلامی است.

دهقانی گفت: پایگاه استنادی علوم جهان اسلام فقط به نمایه‌سازی معتبرترین نشریات کشورهای اسلامی اکتفا نکرده و برگزاری کارگاه‌های آموزشی با هدف ارتقای سطح کیفیت و اثرگذاری پژوهش پرداخته را در دستور كار قرار داده و هم‌اینك هم این كارگاه‌ها در ایران و سایر كشورها برگزار می‌شود.

وی، رتبه‌بندی دانشگاه‌ها و موسسات تحقیقاتی در سطح جهان اسلام را از فعالیت‌های علمی پایگاه استنادی علوم جهان اسلام دانست و گفت: براساس این رتبه بندی ۶۰۰ دانشگاه و موسسه‌ی تحقیقاتی برتر در کشورهای اسلامی شناسایی و رتبه‌بندی شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار