شبستری:
سرپرست استانداری آذربایجان‌شرقی ضمن مطلوب ارزیابی کردن عملکرد جبارزاده در استان گفت: مراسم تودیع و معارفه استانداران پیشین و جدید استان روز چهارشنبه پنجم مهر با حضور وزیر کشور در تبریز برگزار می‌شود.
کد خبر: ۴۹۹۷۵۳
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۹ 26 September 2017
سعید شبستری خیابانی در گفت‌و‌گو با فارس ، سعه صدر، دور اندیشی، نپرداختن به حاشیه‌ها، اخلاق مداری، تدین، خلوص، حافظه بسیار دقیق و تحلیل درست مسائل را از جمله خصوصیات اسماعیل جبارزاده عنوان کرد.

 وی  اظهار داشت: اولین کاری که دکتر جبارزاده در استان انجام داد توجه به برنامه‌ریزی منسجم و حرکت بر اساس برنامه منطقی و از پیش تعیین شده بود تا سر و سامانی به اوضاع نابسامان واحدهای تولیدی، مسائل کارگری و معضلات اجتماعی و مسائل فرهنگی استان بدهد.
وی افزود: در ابتدای قبول مسوولیت در استان متوجه شدیم بسیاری از شاخص‌های اجتماعی، فرهنگی، اجتماعی و توسعه‌ای استان نسبت به دوره‌های قبل افت کرده و دکتر حبارزاده همه تلاش خود را صورت داد تا با همکاری همه دستگاه‌ها این شاخص‌ها بهبود یابند.
معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی اذعان داشت: در همین راستا ابتدا پایشی از کارخانجات و واحدهای تولیدی استان به عمل آوردیم تا ببینیم چه تعداد از این واحدها فعال، چه تعداد نیمه فعال هستند و چه تعداد درحالت تعطیلی به سر می‌برند و یا با حداقل ظرفیت کار می‌کنند.
شبستری توضیح داد: گزارشات موجود تعداد واحدهای تولیدی فعال استان را 10 تا 12 هزار واحد اعلام می‌کردند و ما طبق آمایشی که انجام دادیم پی بردیم تنها سه هزار و 400 واحد تولیدی در استان فعال هستند تعداد زیادی از واحدها تعطیل بودند و برای شماری از واحدها هم پروانه‌های صوری صادر شده بود که بتوانند از برخی از امتیازات و تسهیلات بهره برند.

این مسوول خاطرنشان کرد: اینکه بتوانیم واحدهای تولیدی موجود را تثبیت کنیم تا تعطیل نشوند و در نهایت به چرخه تولید برگردند و با حداکثر ظرفیت فعالیت کنند، از جمله مهم‌ترین دغدغه‌های ما بود و در طول این مدت هم موفق شدیم 1200 تا 1300 واحد را به چرخه تولید اضافه کنیم.

سرپرست استانداری آذربایجان‌شرقی تدوین سند تدبیر توسعه استان با رویکرد هسته‌های کلیدی را از اقدامات شاخص استان در زمان استانداری جبارزاده اعلام و تصریح کرد: در این سند ظرفیت‌ها و برنامه توسعه استان در هر بخش، حوزه و شهرستان تبیین شده است و در حال حاضر قطار استان روی ریل این سند حرکت می کند؛ ابلاغ سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی هم که انطباق زیادی با سند دارد توفیق آن را صد چندان کرده است.

وی یادآور شد: سال گذشته به مدد عمل به برنامه‌های همین سند استان آذربایجان‌شرقی به عنوان یکی از سه استان پایلوت اقدام و عمل به راهبردهای اقتصاد مقاومتی لقب گرفت.

شبستری ابراز داشت: در این مدت میزان صادرات غیر نفتی استان را به یک میلیارد دلار رساندیم و برای اولین بار تراز صادرات بدون احتساب صادرات کسانتره مس سونگون نسبت به واردات بیشتر و مثبت شد.

سرپرست استانداری آذربایجان‌شرقی بیان داشت: در مورد امور زیربنایی، پیگیری مجدانه احداث اتوبان مرند - تبریز- بازرگان، تکمیل اتوبان‌های تبریز- اهر، بستان آباد – سراب، جلفا- مرند، خط آهن تبریز- میانه، بهره‌برداری از فاز اول مترو تبریز شروع احداث خط اتیلن پتروشیمی و نیروگاه تولید برق، تصویب فاینانس خط آبرسانی ارس به جلفا، مرند، شبستر و تبریز از جمله اقدامات به شمار می‌روند.

 وی همچنین به دریافت فاینانس بیمارستان بزرگ تبریز، ده‌ها پروژه آبرسانی به روستاها، آسفالت راه‌های روستایی، ده‌ها پروژه آبرسانی کشاورزی، آبیاری تحت فشار و مکانیزاسیون کاشت و برداشت، احداث، راه‌اندازی، تکمیل وتجهیز چندین بیمارستان و مرکز بهداشتی، راه‌اندازی بنیاد فرهنگ، ادب وهنر آذربایجان و رشته دانشگاهی زبان وادبیات تورکی در دانشگاه اشاره کرد.

این مسوول با مرور عملکردهای فرهنگی، سیاسی و اجتماعی مطلوب استان در زمان سکانداری جبارزاده اضافه کرد: با تلاش‌ها و حمایت‌های وی در حال حاضر در بخش امنیتی وضعیت بسیار خوبی داریم و در این چهار سال‌ همواره در رتبه‌های اول کشوری قرار داشتیم و هیچ‌گونه مشکل امنیتی در سطح استان رخ نداد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی متذکر شد: دکتر جبارزاده  در بحران‌هایی مثل حادثه قطار تبریز- مشهد و موضوع فتیله برخوردی منطقی، مناسب و به هنگام داشتند تا از تبدیل شدن این موضوعات به مسائل امنیتی جلوگیری کنند.

شبستری همچنین از کسب عناوینی مثل تبریز شهر بدون معتاد متجاهر با راه‌اندازی اردوگاه ماده ١٦ نگهداری معتادین، تبریز پایتخت فرش جهان و تبریز پایتخت گردشگری جهان اسلام در سال 2018 در دوران مسوولیت اسماعیل جبارزاده در آذربایجان‌شرقی یاد کرد
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار