برنامه سوم مهر نود با محوریت بررسی هفته هفتم رقابت های لیگ برتر و محرومیت تیم فوتبال پرسپولیس از سوی فیفا از ساعت ۲۲:۴۸ دوشنبه از شبکه سه روی آنتن رفت.
کد خبر: ۴۹۹۷۴۹
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۱ 26 September 2017

در ابتدای برنامه سوال مسابقه نظرسنجی درباره پیش بینی نتیجه بازی پرسپولیس و الهلال پخش شد.

نظرسنجی نود

کلیپ خلاصه ای از آنچه در برنامه امشب خواهیم دید پخش شد و شامل قسمت های زیر بود:
رسوایی بزرگ برای طارمی و پرسپولیس، ماجرای چند اشتباه در محرومیت تاریخی قرمزها
سقوط استقلال به ته جدول لیگ، خداحافظی منصوریان و وضعیت نامعلوم نیمکت استقلال
اتفاقات بی سابقه در لیگ یک، داوری که یا خیلی زود سوت می زد یا خیلی دیر

 

آیتم ویژه نود به مناسبت هفته دفاع مقدس و گفت و گو با خانواده چند شهید پخش شد.

 
۹۰ درجه و مرور طنز مسابقات هفته گذشته پخش شد و شامل لحظات زیر بود:
آغاز تاکتیک زوج سازی در سپیدرود پس از مدیرفنی شدن چراغپور
فاصله بین عشق و نفرت در استقلال به اندازه یک گل آفساید
پایان فرمانروایی یوزپلنگ جاماییکایی در رقابت با حسین زرگر
شکل جدید دویدن استقلالی ها از ترس مصدومیت
برچیدن دوپای منصوریان در بازی اتل متل از روی نیمکت استقلال

محمد قاضی با ۲۲ گل زده پس از طارمی و ساسان انصاری سومین گلزن سه فصل اخیر لیگ محسوب می شود.

آمار نود

 

نکته ها: پدیده چهار برد و یک تساوی مقابل تراکتورسازی در لیگ و حذفی
رتبه دوم بهترین رتبه پدیده در تاریخ لیگ برتر
رکورد ۱۰۰ درصد پیروزی گل محمدی برابر مهاجری از بین رفت


نکته ها: پارس جنوبی با گرفتن ۵ پنالتی در لیگ رکورددار است
گلزنی پارس جنوبی در تمام بازی های لیگ
پارس جنوبی بدون باخت تنها خط تیره جدول
سایپا بالاترین تیم جدول که تفاضل گل منفی دارد

بیشترین پنالتی در لیگ برای پارس جنوبی با ۵ پنالتی اعلام شده است.

آمار نود

ترین های هفته هفتم لیگ برتر پخش شد که شامل بخش های زیر بود:
حرکات تکنیکی هفته: فرشاد احمدزاده، امید نورافکن، رحیم زهیوی، عیسی آل کثیر، سابا تاوادزه، مهرداد محمدی، مهدی عسگری، فرشید اسماعیلی، علی دشتی، علی حمودی، ساسان انصاری، یونس دلفی، دانیال اسماعیلی فر، محمدرضا خلعتبری، مرتضی آقاخان، محمدصادق بارانی، محمد قاضی، پوریا امینی، ربیع عطایا
تیر دروازه هفته: یونس شاکری مقابل گسترش فولاد
کار تیمی برتر هفته: پرسپولیس مقابل سپاهان
موقعیت از دست رفته هفته: علی قربانی مقابل ذوب آهن
پاس گل برتر هفته: رضا میرزایی مقابل پرسپولیس
مهار برتر هفته: شهاب گردان مقابل تراکتورسازی
گل برتر هفته: رضا خالقی فر مقابل سیاه جامگان

 
خداداد افشاریان کارشناس این هفته به برنامه آمد و داوری سه مسابقه باقی مانده از هفته قبل و دو مسابقه هفته هفتم بررسی شد.

داوری مسابقه پرسپولیس - پیکان: سرنگونی مهاجم پیکان با تکل محمد انصاری در محوطه جریمه خطا بود و باید پنالتی اعلام می شد. آقاخان به خاطر درآوردن پیراهن یک کارت زرد گرفت و دادن کارت زرد دوم به او  برای تحریک تماشاگران سخت گیرانه بود و همان یک کارت کافی بود. آقاخان به خاطر تکل خشن روی پای کامیابی نیا باید کارت زرد دوم و کارت قرمز را می گرفت.

داوری مسابقه تراکتورسازی - سیاه جامگان: سرنگونی مهاجم سیاه جامگان در شرایط تک به تک باید با کارت زرد جریمه می شد و کارت قرمز نیازی نبود. سرنگونی مهاجم تراکتورسازی در محوطه جریمه خطا بود و به خاطر هل دادن باید پنالتی اعلام می شد.

داوری مسابقه نفت تهران - گسترش فولاد: سرنگونی مهاجم گسترش در محوطه جریمه پنالتی نبود اما اخطار به خاطر شبیه سازی هم اشتباه بود. برخورد توپ به دست بازیکن گسترش در محوطه جریمه هند و پنالتی نبود و بازیکن توپ را ندید. سرنگونی مهاجم گسترش در محوطه جریمه خطا و پنالتی نبود. گرفتن دست امین منوچهری هم در محوطه جریمه گسترش خطا نبود.

داوری مسابقه تراکتورسازی - پدیده: پنالتی پدیده واضح بود و مدافع با دست توپ را گرفت. کارت قرمز به خلعتبری درست بود و بازیکن خودش حریف را تنبیه کرد. پنالتی تراکتورسازی اشتباه بود و مدافع پدیده خطای هند نکرد.


داوری مسابقه سایپا - پارس جنوبی: پنالتی پارس جنوبی درست بود و مدافع با پای چپش توپ را زد و با پای راست پنالتی کرد.

 علی دایی روی خط آمد و درباره پنالتی جنجالی که زرگر دقیقه پایانی بازی اعلام کرد گفت: اگر فیزیک خوانده باشی میفهمی علیاری با پای راست به هیچ وجه پای دشتی را نزده و اگر دشتی بین او و توپ نبود توپ تا نزدیک سکوهای تماشاگران می رفت و توپ عامل زمین خوردن مدافع حریف بوده. اگر چنین صحنه هایی در فوتبال دنیا خطا باشد و اگر قرار باشد دو نفر روی یک توپ تکل بروند حتما خطا می شود و باید پنالتی اعلام شود و در اروپا باید هر بازی ۱۰ پنالتی بگیرند و ۳۰۰ نفر را اخراج کنند. با احترام به کارشناس شما نظر او را قبول ندارم. متاسفانه کارشناس داوری دیگری که سال قبل در فدراسیون پستی نداشت(غیاثی) و امسال پست گرفته است اعلام کرده من درمصاحبه ام گفته ام اول توپ را زده و بعد پای بازیکن را در حالی که من چنین حرفی نزدم. شما مصاحبه سال های قبل ایشان را ملاحظه کنید و با امسال مقایسه کنید و همین دفاع کردن های بیخود است که باعث ضعف داوری ما شده است.

رضا غیاثی کارشناس داوری در پاسخ به صحبت های علی دایی روی خط تلفنی آمد و گفت: قانون ۱۲ می گوید چلنج کردن و تکل زدن خطاست و این صحنه کاملا پنالتی بود. قانون اول زدن توپ و بعد برخورد با بازیکن را ۸ سال پیش عوض کرده اند. من مشاور داوری فدراسیون هستم و کجای آن خلاف شرع است. عین قانون ۱۲ را برای شما گفتم و مشخص است خطاست. آقای دایی بهترین گلزن جهان است اما هیچ وقت داور نبوده، اگر ما هم در کار ایشان دخالت کردیم ایشان به کار ما ایراد بگیرد.

دایی هم بار دیگر در پاسخ به غیاثی روی خط آمد و گفت: من امشب چیز جدیدی یاد گرفتم و این که هر تکلی خطاست و فیفا باید اعلام کند هیچ کس حق ندارد تکل بزند. از صحبت های آقای افشاریان هم تعجب می کنم که می گوید من از علی دایی نمی ترسم، مگر من حرفی به ایشان زدم که بخواهد از من بترسد؟


آیتم ویژه درباره محرومیت باشگاه پرسپولیس و مهدی طارمی بررسی زوایا و مقصران آن در گفت و گو با ابراهیمی وکیل طارمی و براتی مسئول کمیته تدوین مقررات فدراسیون فوتبال پخش شد.
براتی در این مصاحبه گفت: با اعتراض به CAS تنها پرداخت وجه متوقف می شود و سایر محرومیت های پرسپولیس و طارمی بلافاصله اجرا می شود مگر اینکه باشگاه موفق به کسب دستور موقت بشود.



در ادامه براتی و وثوق احمدی مسئول کمیته تعیین وضعیت بازیکنان لیگ روی خط  آمدند و درباره این پرونده توضیح دادند.

براتی در پاسخ به این سوال که می گویند طارمی شانس بازی مقابل الهلال را دارد گفت: تا جایی که من اطلاع دارم طارمی قطعا به بازی فردا نمی رسد و اگر هم به CAS اعتراض کرده باشند با توجه به تعطیلی شنبه و یکشنبه و اینکه تنها روز دوشنبه فرصت بوده است ظرف امروز و فردا این مساله حل نمی شود.
وی ادامه داد: ۴ ماه محرومیت کمترین میزان محرومیت نقض قرارداد بوده که برای طارمی در نظر گرفته اند و طارمی و وکیلش اگر فکر می کنند با دستور موقت محرومیت لغو می شود بدانند که اگر رسیدگی CAS طولانی شده و نزدیک جام جهانی شود آن وقت اگر رای تغییر نکند مهدی طارمی ممکن است جام جهانی را از دست بدهد.
براتی در پاسخ به اینکه آیا فدراسیون کم کاری نکرده افزود: فیفا مرتب با طارمی، وکیلش و باشگاه در ارتباط بوده و روال فیفا این است مکاتبه ای که می کند را یک رونوشت به فدراسیون می دهد و خبر دارم آقای وثوق احمدی مرتب با وکیل طارمی در ارتباط بوده و هرجا لازم بوده با هم همفکری داشتند.

وثوق احمدی مسئول کمیته تعیین وضعیت بازیکنان لیگ هم گفت: اقدامات باشگاه ها با مسئولان خودشان است و فدراسیون فقط موارد اداری را انجام می دهد. من همیشه به وکیل طارمی می گفتم موضوع کمی خطرناک است. فیفا بعد از پایان تحقیقات نامه زد و خواست قرارداد خودتان را برای ما بفرستید و در ادامه چند ماه خبری نبود تا این که من چند بار مصاحبه کردم و گفتم ممکن است محرومیت های شدید برایتان در نظر بگیرند و بهتر است و بروید و با طرف مقابل مصالحه کنید اما کاری نکردند تا به این حکم منجر شد.
وی در پاسخ به این که آیا طارمی شانس برداشتن محرومیت را دارد و اگر پول را به ریزه اسپور بدهند شانس کم شدن محرومیت وجود دارد یا خیر گفت: اگر تا فردا قبل از مسابقه دستور موقت از سوی CAS صادر شود می تواند بازی کند و باتوجه به اینکه دیروز و پریروز تعطیل بوده و فقط امروز میتوانستند درخواست بدهند بعید میدانم به دستشان رسیده باشد.


از نود تا نود با مرور حواشی هفته گذشته لیگ پخش شد و شامل خبرهای زیر بود:
فوتبال انتخابی نوجوانان زیر ۱۶ سال آسیا با صعود مقتدرانه نوجوانان ایران به مسابقات مالزی
بهره برداری نشدن از طبقه دوم نقش جهان پس از یک دهه
شرکت برهان مبین بار دیگر مسئولین بلیت فروشی لیگ را به عهده گرفت
حمله به داور مسابقه شاهین شهر امام و پرسپولیس شوش
فینالیست شدن تیم فوتسال مردان ایران در مسابقات داخل سالن آسیا
تیم فوتسال زنان ایران به مقام سوم مسابقات داخل سالن آسیا رسید
دیدار تیم ملی ایران و توگو که قرار بود در روسیه برگزار شد در ورزشگاه آزادی برگزار خواهد شد

 
خلاصه و حواشی مسابقه استقلال ۱-۱ ذوب آهن
نکته ها: ذوب آهن بهترین خط حمله لیگ
استقلال چهار بازی اخیر و یک امتیاز
استقلال ضعیف ترین خط حمله لیگ
روند پیروزهای قلعه نویی برابر استقلال متوقف شد
تقابل منصوریان و قلعه نویی برای اولین بار مساوی شد

 
سه تیم با سابقه قهرمانی در لیگ برتر در رده های انتهایی جدول قرار گرفته اند.

آمار نود

کلیپ آخرین دقایق حضور منصوریان روی نیمکت استقلال و حرکات او از نگاه دوربین نود به تصویر کشیده شد.

۷ رکورد منفی منصوریان پس از کنار رفتن او از نیمکت استقلال مرور شد:
اولین قعرنشینی تاریخ لیگ
زودهنگام ترین تعویض مربی
سنگین ترین شکست استقلال در ۴۴ سال اخیر مقابل العین
بدترین شروع استقلال در ۷ هفته نخست تاریخ لیگ
بدترین عملکرد هجومی استقلال در ۶ هفته نخست لیگ
بدترین تفاضل گل استقلال در تاریخ لیگ
سه شکست متوالی بدون گل زده

آمار نود

داوری مسابقه استقلال - ذوب آهن: سرنگونی مهاجم ذوب آهن در محوطه جریمه خطا بود و روزبه چشمی به توپ کاری نداشت و کاملا پنالتی بود که اعلام نشد. گل ذوب آهن آفساید بود و مهاجم این تیم نیم متر جلوتر بود. سرنگونی بعدی مهاجم ذوب آهن در محوطه جریمه خطا نبود و ادامه بازی درست بود و بازیکن ذوب آهن بزرگنمایی کرد.

اتفاقات عجیب و جنجالی بازی صبای قم و گل گهر سیرجان در لیگ دسته اول در ادامه به نمایش درآمد. داور این مسابقه با وجود داشتن ۴ دقیقه وقت تلف شده سوت پایان بازی را در دقیقه ۸۹ زد! در ادامه و در شرایطی که صبای قم گل مساوی را در دقایق تلف شده زد داور گل را قبول نکرد و دو دقیقه بعد از ادامه پیدا کردن بازی با تذکر کمک داورش اعلام کرد توپ از خط رد شده و گل را قبول کرد. این تصمیم باعث شد بگوویچ بازیکنان گل گهر را از زمین بیرون بکشد اما در نهایت بازی تا دقیقه ۱۱۰ ادامه پیدا کرد و به پایان رسید.

 
پیش بازی سپاهان - پرسپولیس، ال کلاسیکوی ایران و مروری بر به یاد ماندنی ترین تقابل های لیگ برتری دو تیم در اصفهان از آب های آلوده تا ماجرای کارت به کارت به پخش رسید.(ویدیو)

خلاصه و حواشی مسابقه سپاهان ۲-۲ پرسپولیس
نکته ها: رکورد ۱۰۰ درصد تساوی سپاهان در بازی های خانگی
صدمین بازی بیرانوند در تاریخ لیگ برتر
طارمی به هیچ تیمی به اندازه سپاهان با پیراهن پرسپولیس گل نزده(۵ گل)
پرسپولیس برانکو به هیچ تیمی به اندازه سپاهان گل نزده(۱۲ گل)
پرسپولیس برانکو از هیچی به اندازه سپاهان گل نخورده(۱۲ گل)
علی‌محمدی ۳ گل زده و هر سه بعد از دقیقه ۸۵ بوده
سپاهان ۷۷۰ روز بدون برد برابر پرسپولیس
۷ بازی ۷ امتیاز، بدترین شروع سپاهان در تاریخ لیگ برتر

آنالیز بازی زیبای سپاهان - پرسپولیس در ادامه به پخش رسید که میانگین حمله ها و ضربات به سمت چارچوب آن بالاتر از استاندارد لیگ برتر بود.(ویدیو)

آنالیز نود

تیم منتخب هفته هفتم لیگ برتر اعلام شد: شهاب گردان، هادی موسوی، خانزاده، نژادمهدی، چشمی، مهدی پور، عاشوری، احمدزاده، آقاخان، خالقی فر و مروان حسین(ویدیو)

تیم منتخب نود

داوری مسابقه سپاهان - پرسپولیس: گل علیپور به درستی مردود اعلام شد و خلیل زاده قبل از گل روی مدافع سپاهان خطا کرد. سرنگونی طارمی روی کرنر خطا و پنالتی نبود. دومین گل پرسپولیس هم به درستی مردود اعلام شد و طارمی قبل از گل امیری توپ را با دست زد. پنالتی پرسپولیس درست بود و مدافع سپاهان از پشت سر طارمی را گرفته و باید کارت زرد هم می گرفت. قبل از گل دوم سپاهان توپ به دست بازیکن این تیم در میانه میدان خورده بود و باید خطای هند اعلام می شد.(ویدیو)

خلاصه مسابقه نفت آبادان ۰-۱ فولاد
نکته ها: اولین شکست خانگی صنعت نفت
سومین شکست پیاپی نفت برابر فولاد بدون گل زده

خلاصه مسابقه پیکان ۳-۱ نفت تهران
نکته ها: برد پیکان برابر نفت پس از ۵ سال
نفت تهران یک برد در ۱۵ بازی

 
گزارش بررسی عملکرد لژیونرهای فوتبال کشور در هفته گذشته در ادامه روی آنتن رفت.(ویدیو)

گزارش تکمیلی روند عجیب و غریب جذب کی روش سوارز بازیکن برزیلی ذوب آهن و چگونگی تصویب قانون و روند جعل مدارک برای این بازیکن در گفت و گو با وثوق احمدی مسئول کمیته تعیین وضعیت بازیکنان لیگ و بهاروند رئیس سازمان لیگ پخش شد.(ویدیو)

خلاصه بازی سیاه جامگان ۰-۱ گسترش فولاد
نکته ها: سیاه جامگان تنها تیم بدون کلین شیت لیگ
اولین دیداری که سیاه جامگان موفق به گلزنی نشد
میثاقیان بدون پیروزی برابر بوناچیچ در تاریخ لیگ برتر
اولین پیروزی گسترش فولاد برابر سیاه جامگان در مشهد

خلاصه بازی استقلال خوزستان ۰-۰ سپیدرود
نکته ها: سپیدرود بهترین خط دفاع لیگ
استقلال خوزستان و سپیدرود رکورددار تساوی بدون گل در لیگ
برای اولین بار درتاریخ لیگ برتر تیم تازه صعود کرده از لیگ یک موفق به چهار کلین شیت پیاپی شد

سپیدرود رکورددار کلین شیت در لیگ با ثبت چهار کلین شیت است.

آمار نود

با پخش آخرین آمار نظرسنجی برنامه این هفته نود ساعت ۲:۱۵ بامداد سه شنبه به پایان رسید. در نهایت با شرکت یک میلیون و ۸۷۰ هزار نفر در نظرسنجی ۵۶ درصد به برد پرسپولیس مقابل الهلال رای دادند.

نتیجه نظرسنجی نود

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار