پژوهشگر جهرمی با بومی سازی و تولید نانو مواد‌ها بخشی از نیاز‌های اولیه شرکت‌های داروسازی کشور را تامین کند.
کد خبر: ۴۹۹۶۶۹
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۰ 26 September 2017
تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران:سیامک پیلبان پژوهشگر جهرمی با بیان اینکه فعالیت پژوهشی خود را در زمینه نانو تکنولوژی با حمایت مرکز رشد فناوری جهرم وابسته به پارک علم و فناوری فارس انجام داده است، اظهار کرد: تیم پژوهشی این شرکت دانش بنیان با تولید نانو مواد‌هایی مثل گرافن و کامپوزیت‌ها توانسته است گام مؤثری در استفاده از انرژی‌های نوین و صنعت فناوری نانو بردارد.

وی با اشاره به اینکه نانو مواد‌های تولیدی در حوزه‌های مختلف کاربرد دارند، تصریح کرد: این شرکت دانش بنیان توانسته در زمینه داروسازی و پساب صنعتی، نانو موادی را در اختیار شرکت‌ها قرار دهد که در بالا بردن کیفیت محصولاتشان بسیار مؤثر بوده است که همین امر باعث شده پژوهشگر جهرمی مجوز نانو مقیاس را از سازمان فناوری نانو دریافت کند.

سیامک پیلبان اضافه کرد: غشا‌های گرافنی به منظور تسویه پساب صنایع کوچک و بزرگ در بهره وری بهتر از آب مصرفی یکی دیگر از دستاورد‌های این شرکت دانش بنیان است که تا چند روز آینده تولید خواهد شد.

از برنامه‌هایی که به منظور پیشبرد صنعت فناوری نانو در دستور کار این پژوهشگر قرار دارد، طراحی و تولید تجهیزات مرتبط با نانو تکنولوژی، تشکیل دوره‌های آموزشی و راه اندازی آزمایشگاه‌های پیشرفته نانو تکنولوژی است.




اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار