امنیت، مهمترین زیرساخت مورد نیاز منطقه کتس‌بس شیراز در منطقه ۹ شهرداری این شهر است که کمبود آن، مشکلات مهدی‌آباد را دوچندان کرده است.
کد خبر: ۴۹۹۶۶۶
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۱ 26 September 2017
تابناک فارس به نقل از فارس: بدون شک امنیت به‌عنوان اصلی‌ترین زیرساخت مورد نیاز هر منطقه می‌تواند رفاه و توسعه در دیگر بخش‌ها را به ارمغان بیاورد؛ امری که اکنون به دغدغه اول مردم مهدی‌آباد یا کتس‌بس شیراز که در منطقه 9 شهرداری قرار دارد تبدیل‌ شده است تا مهم‌ترین زیرساخت منطقه‌ای که به گفته یکی از یاوران شورا، در دهه ۵۰ شمسی با ۶۰ خانوار و ۲۰۰ نفر جمعیت دارای زندگی شیرین و آرامی بودند، اکنون لنگ بزند.
به مناسبت هفته دفاع مقدس و به دعوت بسیج رسانه فارس به منطقه کتس‌بس یا مهدی‌آباد در ۵ کیلومتری مرکز شهر شیراز رفتیم تا بعد از بازدید از این محل، گلایه‌های خود از نبود امکانات در دیگر نقاط شهری شیراز را از یاد ببریم، چون اینجا حتی امنیت نیز دغدغه مردم است!
اهالی این منطقه می‌گویند در مهدی‌آباد با بیش از 30 هزار نفر جمعیت که 5 هزار خانوار و 4 هزار تبعه خارجی در آن زندگی می‌کنند حتی یک کلانتری هم دیده نمی‌شود؛ درحالی که حجت‌الاسلام نامدار ستاره‌فر امام جماعت باسابقه یکی از مساجد این منطقه معتقد است کتس‌بس نیاز به چهار پاسگاه انتظامی دارد. 
اینجا کودکان در کنار فروشندگان و مصرف‌کنندگان مواد مخدر بازی و خانواده‌ها به‌واسطه ناچاری و نبود امکانات تفریحی، با خون‌ِ جگر این وضع را تحمل می‌کنند.
نبود امنیت کافی حتی بانک‌ها را از حضور در این نقطه پرجمعیت محروم کرده است، زیرا به گفته فعالان اجتماعی منطقه و یاوران شورا، آن‌ها شرط بودن کلانتری را برای تأمین امنیت شعبات بانکی خود مطرح می‌کنند.
یکی از اهالی منطقه در گفتگو با خبرنگار فارس می‌گوید: مشکل نداشتن امنیت باعث شده است که نتوانم خانه خود را حتی به نصف قیمت بفروشم و به‌جای دیگر شهر بروم.
دیگری می‌گوید: از شما قدردانی می‌کنیم که در اینجا حضور پیدا کرده‌اید، ولی مسؤولی نیست که از دردهای ما خبر نداشته باشد و شورایاران و امام جماعت مساجد هم‌ بارها با حضور مسؤولان حتی عالی‌رتبه، به واگویه این دردها پرداخته‌اند.
او ادامه می‌دهد: به نظر شما درخواست داشتن یک کلانتری برای جمعیتی حدود 30 هزار نفر غیرمنطقی است؟ مردم این منطقه برای انجام کارهای بانکی خود ناگزیر هستند با طی مسافت کیلومتری، خود را به نزدیک‌ترین بانک برسانند و صبح تا ظهر وقت خود را این‌گونه بگذرانند و اگر امنیت منطقه تأمین شود بانک‌ها نیز شعبات خود را در محل دایر می‌کنند تا اندکی از مشکلات بسیار مردم مرتفع شود.
یک شهروند دیگر در مورد اصلی‌ترین مشکل مردم که حضور فروشندگان و معتادان مواد مخدر است، اظهار داشت: شما در محل می‌بینید که مواد مخدر به‌سادگی در دسترس افراد است و توسط افراد مختلف خریدوفروش می‌شود و این در حالی است که نبود حتی یک پاسگاه انتظامی در منطقه برای فروشندگان حاشیه امن ایجاد کرده و ما برای حال و آینده کودکانمان که در کنار این ناامنی‌ها زندگی می‌کنند نگران هستیم.
کمرنگ شدن امنیت به‌عنوان اصلی‌ترین دغدغه مردم این منطقه که مشکلات بسیار دیگری را در حضور خبرنگاران مطرح می‌کنند باعث شد که نخست به این مشکل اجتماعی مردم مهدی‌آباد در یکی از محروم‌ترین مناطق شهری شیراز بپردازیم تا بلکه با رفع این دغدغه و بعد از آن با بیان دردهای دیگر، شاهد رفع اندکی از این معضلات مردم این محل باشیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار