مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثار گران فارس گفت: روایتگران باید بر این باور باشند که با ورود به مسائل سیاسی بین 40 تا 50 درصد مخاطبان خود را ازدست‌داده‌اند.
کد خبر: ۴۹۹۶۵۹
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۰۷:۰۰ 26 September 2017
تابناک فارس به نقل از فارس:رجبعلی راهی  در همایش پیام‌آوران ایثار فارس که به مناسبت هفته دفاع مقدس برگزار شد، در سخنانی اظهار داشت: در این برهه از زمان ایثارگران و رزمندگان اسلام که در دوران دفاع مقدس حماسه آفریدند تأثیرگذارترین مُروّجان ارزش‌های فرهنگی و اسلامی هستند و باید راهنما و الگوی جوانان و دیگر اقشار جامعه قرار گیرند.

وی خاطرنشان کرد: هم‌اندیشی میان راویان دفاع مقدس در راستای شناسایی نقاط قوت و ضعف و نیل به پیشرفت و ترقی مهم‌ترین اهداف این نشست است.

معاون فرهنگی و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس در ادامه این نشست تصریح کرد: هم‌اکنون 50 نفر از ایثارگران فارس عضو تشکل پیام‌آوران ایثار هستند که پس از گذراندن دوره‌های آموزشی مقدماتی و تکمیلی برای روایت‌گری دفاع مقدس و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به مراکز آموزشی، مدارس و دانشگاه‌ها اعزام می‌شوند.

علی محمدی با اشاره به اینکه روایتگری بعد از واقعه کربلا در شرایط کنونی نشان داد یکی از موضوع‌های مهم، حساس و کلیدی در زمینهٔ گسترش فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه اسلامی است.

وی گفت: اگر تاریخ شفاهی انقلاب و دفاع مقدس و مضامین ایثارگری را به نسل کنونی انتقال ندهیم دچار مشکل و تحریف خواهیم شد و تبعات بسیاری را برجای خواهد گذاشت.

معاون فرهنگی و امور اجتماعی با اشاره به اینکه به‌دور از مسائل جناحی و سیاسی با جامعه ارتباط برقرار کنیم، افزود: روایتگران باید بر این باور باشند با ورود به مسائل سیاسی بین 40 تا 50 درصد مخاطبان خود را از دست‌ داده و فرهنگ ایثار و مقاومت به نسل بعد منتقل نمی‌شود.

رییس اداره پیام‌آوران ایثار بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز در این نشست گفت: تشکل پیام‌آوران ایثار از سال 90 باهدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در 32 استان کشور تشکیل شد و اکنون افزون بر دو هزار و 200 نفر از ایثارگران کشور عضو هستند.

حمید اعتماد بیان داشت: ایثارگران با شرکت در دوره‌های مقدماتی و تکمیلی از آموزش‌های فن بیان و محتوایی سیره و سبک زندگی شهدا بهره‌مند‌ می‌شوند.

وی اضافه کرد: ایثارگرانی که در دوره‌های آموزشی مقدماتی و تکمیلی این طرح بالاترین نمرات را کسب کنند در سال 97 می‌توانند در دوره پیشرفته و تخصصی شرکت کنند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار