مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان گفت: ان ثبت اسناد و املاک در چند سال اخیر با گذر از ثبت سنتی به ثبت نوین توانسته است بیش از ۸۵ درصد ثبت ها را به صورت الکترونیک انجام دهد.
کد خبر: ۴۹۹۳۴۱
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۹ 25 September 2017
رضا طالبی زاده پیش از ظهر دوشنبه در همایش آموزشی یک روزه پیشگیری و مقابله با جعل اسناد و مدارک دولتی، اظهار کرد: روزانه موضوعات متعددی در سازمان ثبت اسناد و املاک وارد می شود و خدمات زیادی به مردم می شود.

وی افزود: سازمان ثبت اسناد و املاک در چند سال اخیر با  گذر از ثبت سنتی به ثبت نوین توانسته است بیش از ۸۵ درصد ثبت ها را به صورت الکترونیک انجام دهد.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان با اشاره به راه اندازی سامانه های متعدد در راستای  پیشگیری و کاهش جعل اسناد و مدارک، گفت: سیستم کاداستر اواخر سال ۹۳ تصویب و سال ۹۴ برای تثبیت مالکیت اراضی و املاک مردم راه اندازی شد.

طالبی زاده با بیان اینکه سندهای دفترچه ای قابل جعل بودند، افزود: با تبدیل سند دفترچه ای به سند تک برگ شاهد کاهش نرخ جعل در استان کرمان بوده ایم و این در حالی است که سند تک برگ یا کاداستر ماشینی قابل تغییر نیست و اطلاعات ملک و مالک از جمله کدپستی محل ملک، نقشه محل وقوع ملک و ...در سند کاداستر به طور کامل درج می شود.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک کرمان عنوان کرد: سامانه استعلام اصالت یا تصدیق سند یکی دیگر از سامانه های سازمان ثبت و اسناد و املاک است به گونه ای که در بالای سند شناسه و رمزی است که با وارد کردن این شناسه و رمز در سامانه به اصالت سند پی خواهید برد.

وی با تاکید به اینکه سامانه سازمان ثبت املاک به ثبت و احوال متصل است، اظهار کرد: اصالت هویت مالک از طریق سامانه محرز می شود.

طالبی زاده ادامه داد: سامانه ثبت آنی اسناد و اسکن اثر انگشت مستقر در دفاتر تمامی معاملات به صورت الکترونیک انجام می شود.

وی بیان داشت: سامانه استعلام الکترونیک یکی دیگر از سامانه های سازمان ثبت و املاک است که مراجعه به دفاتر رسمی رصد می شود که استعلام اسناد ظرف ۲۴ ساعت پاسخ داده می شود.

طالبی زاده با بیان اینکه اسنادی در آرشیو سازمان ثبت اسناد و املاک وجود دارد که بیش از ۱۰۴ سال قدمت دارند، گفت: نزدیک ۱۲ میلیون برگ سند در آرشیو اسکن شده است و این در حالی است که الکترونیک شدن اسناد و راه اندازی سامانه ها از جعل و تولید پرونده در مراکز قضایی جلوگیری می کند.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان یادآور شد: در سطح کشور بیش از یک سوم ثبت اراضی کشور را استان کرمان انجام داده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار