معاون قضایی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان فارس با توجه به ماه محرم از مداحان خواست از بیان مطالب غیرمستند در عزاداری‌ها خودداری کنند.
کد خبر: ۴۹۹۱۱۰
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۱ 25 September 2017
تابناک فارس به نقل از فارس:احمد رحمانیان ضمن تسلیت فرارسیدن ماه محرم و ایام سوگواری و شهادت آقا اباعبدالله الحسین (ع)، اظهار داشت: هیئات مذهبی هرگونه اقدام و حرکت مشکوک به بی‌نظمی را فوراً به مأمورین انتظامی اطلاع دهند و قبل از اجرای مراسم، برای حفظ امنیت عزاداران برنامه‌ریزی مشخصی داشته باشند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: با آغاز سال تحصیلی جدید، مسئولان ترافیک شهرستان‌ها نسبت به اجرای طرح‌های ترافیکی و رفع نقاط حادثه‌خیز و پرحادثه در جلو مراکز آموزشی و تسهیل عبور و مرور دانش‌آموزان و دانشجویان اقدام کنند تا از بروز حوادث و سوانح رانندگی احتمالی در حین عبور و مرور محصلان عزیز جلوگیری شود.

دبیر شورای پیشگیری از وقوع جرم استان فارس با بیان اینکه حتماً والدین دانش‌آموزان به‌منظور انتقال فرزندان خود به محل تحصیل از سرویس‌های مورد تائید آموزش‌وپرورش و رانندگان واجد صلاحیت استفاده کنند، افزود: مدیران مدارس با جلب نظر کارشناسان آتش‌نشانی در صورت وجود نواقص و معایب ایمنی در سیستم‌ها و مراکز آموزشی سریعاً نسبت به رفع آن و پیشگیری از حوادث تلخ و ناگوار اقدام کنند.

وی در ادامه به آغاز ماه محرم و برگزاری مراسم‌ عزاداری اشاره کرد و گفت: مداحان و واعظان محترم از بیان موضوعاتی که سبب وهن مذهب تشیع بوده و فاقد هرگونه مستند و مدرک مورد یقین است در مجالس سخنرانی و عزاداری امام حسین (ع) اکیداً خودداری کنند.

رحمانیان تأکید کرد: مسئول هیئت‌های مذهبی در نظارت‌های خود توجه ویژه‌ای بر طبخ و توزیع غذاهای نذری داشته باشند تا عزاداران دچار مسمومیت‌های احتمالی نشوند؛ همچنین جهت تأمین امنیت هیئت‌ها از افراد معتمد، مطمئن و بسیجیان استفاده کنند و هرگونه اقدام و حرکت مشکوک به بی‌نظمی را فوراً به مأمورین انتظامی اطلاع دهند و طرح ویژه‌ای برای امنیت هر هیئت مذهبی داشته باشند.

این مقام قضایی در پایان با بیان اینکه مسئولین هیئت‌ها، اجرا و طرح فریضه امربه‌معروف و نهی ازمنکر و تبلیغ آن را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهند تصریح کرد: برای انجام مراسم عزاداری از مسدود کردن معابر اصلی که موجب مزاحمت مردم می‌شود پرهیز و از به کار بردن آلات و ادوات موسیقی که برخلاف شئون ماه محرم است، خودداری شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار