رئیس جامعه هتلداران فارس می‌گوید: با توجه به رونق صنعت گردشگری در استان با تدابیر دولت، تعداد گردشگران خارجی در فارس 200 تا 250‌درصد افزایش یافته است ولی هتل‌های موجود، پاسخگوی گردشگران استان نیست.
کد خبر: ۴۹۹۰۵۲
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۰۷:۰۱ 25 September 2017
«حسن سیادتان» تأكید می‌كند: براساس طرح چشم‌اندازده ساله صنعت گردشگری كشور، باید در استان حداقل ۳۰ هتل 4 و 5 ستاره ساخته شود كه اعتبار لازم برای ساخت این تعداد هتل نزدیك به هزار میلیارد تومان پیش‌بینی می‌شود.
 
وی با اشاره به اینكه در حال حاضر 69 هتل در فارس با ظرفیت نزدیك به 4500 اتاق و 6500 تخت وجود دارد، می‌افزاید: با اضافه شدن یك هتل كه تا پایان فروردین ماه امسال بازگشایی می‌شود، مجموع هتل‌های استان به 70 هتل می‌رسد.
 
سیادتان اعتقاد دارد: صنعت توریسم یك صنعت نامرئی و دارای ارزآوری زیاد است و كشور ما به‌ویژه فارس با داشتن 2500 اثر تاریخی ثبت‌شده ظرفیت‌های بسیاری در صنعت توریسم دارد.
 
وی با اشاره به اینكه گردشگران بیشتر به دنبال واحدهای اقامتی كم‌هزینه هستند، می‌گوید: در استان 10 نوع واحد اقامتی ارزان فعالیت دارند كه باید تعداد این واحدها افزایش یابد.
 
 رئیس جامعه هتلداران فارس با اشاره به اینكه نصب چادر در دنیا برای اماكن مشخصی تعریف شده است، بیان می‌كند: زیبنده نیست كه در شهر چادر نصب شود، به همین دلیل جامعه هتلداران استان با همكاری شهرداری شیراز از 13 سال گذشته تلاش دارد استفاده از چادر را به استفاده از واحدهای اقامتی ارزان‌قیمت برای مسافران و گردشگران به‌ویژه در ایام نوروز تغییر دهد.
 
سیادتان ادامه می‌دهد: به جای استفاده و نصب چادر باید مسافران را به استفاده از واحدهای اقامتی كم‌هزینه و ارزان تشویق كنیم و در این زمینه باید از ظرفیت بخش خصوصی برای ساخت اماكن و واحدهای اقامتی مناسب و ارزان استفاده شود.
 
 وی می‌افزاید: مهمانپذیرهای فارس بسیار قدیمی هستند و بیشتر آنها در بافت قدیمی قرار دارند. در این‌باره جلسه‌ای با بخش سرمایه‌گذاری شهرداری شیراز داشته‌ایم كه قرار شده این مهمانپذیرها با تصویب شورای اسلامی شهر شیراز به شهرداری واگذار شوند و در ازای آن شهرداری زمین مناسب برای ساخت هتل‌آپارتمان یا مهمانپذیر در اختیار مالكان قرار دهد.
 
سیادتان كه اعتقاد دارد سفر نباید در یك بازه زمانی محدود و فشرده باشد می‌گوید: این‌گونه سفرها برای شهرها و حتی برای مسافران در طول مسیر و در زمان اسكان، مشكلاتی ایجاد می‌كند كه باید مزایای تقسیم و توزیع سفر در طول سال و استفاده از چهارفصل زیبا برای مردم و مسافران تشریح شود.
 
سیادتان با بیان اینكه باید زیرساخت‌های گردشگری استان تقویت شود تصریح می‌كند: زیرساخت‌های گردشگری در فارس تنها ساخت هتل و واحد اقامتی نیست بلكه باید استفاده بهینه از ظرفیت گردشگری سلامت در دستور كار قرار گیرد زیرا هزینه درمان در این استان بسیار كمتر از هزینه درمان در دیگر كشورها بوده و كیفیت آن نیز قابل ملاحظه است.
 
وی به ظرفیت فارس در زمینه گردشگری درمانی اشاره می‌كند و می‌گوید: كسی كه به‌عنوان گردشگر به این كشور و استان وارد می‌شود به‌طور حتم علاقه‌مندی‌هایی از پیش به این كشور داشته است. هر چند ورود به ایران مستلزم رعایت مواردی است ولی باید در زمان میزبانی از این مهمانان طوری رفتار شود كه هر گردشگر 50 نفر را تشویق به سفر به ایران كند و رفتار ما با گردشگران بهترین تبلیغ برای ما درجهان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار