«احسان فرنام» از عکاسان لارستانی، برگزیده «فستیوال» عکس سوئد با محوریت حیات‌وحش ایران شد.
کد خبر: ۴۹۸۵۴۲
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۰ 24 September 2017
تابناک فارس به نقل از فارس:احسان فرنام و عدنان دل‌خسته، از اعضای هیئت‌مدیره انجمن سینمای جوان دفتر لارستان هستند که به مدت 5 سال است با همکاری اداره محیط‌زیست لارستان، به ثبت تصویر و ضبط فیلم از گونه‌های حیات‌وحش لارستان و جنوب ایران همت کرده‌اند.

این دو هنرمند لارستانی، تاکنون توانسته‌اند بخش قابل‌توجهی از حیوانات و جانوران مناطق حفاظت‌شده و تالاب‌های این خطه از کشورمان را در قاب تصویر ثبت کنند.

فرنام، هدف از عکاسی محیط‌زیست را تهیه کتاب اطلس جانوران و پرندگان دانست و گفت: با توجه به آماده بودن مفاد این کتاب و البته عدم تخصیص منابع مالی جهت چاپ، هنوز این کتاب به مرحله چاپ و نشر نرسیده است.

این دو هنرمند و فعال محیط‌زیست سال گذشته با کمک انجمن عکس لار، نخستین نمایشگاه عکس حیات‌وحش لارستان را در نگارخانه سبز لار دایر کردند که خوشبختانه با استقبال عالی مردم و مسئولین مواجه شد و توانستند سهم بسزایی را در آشنایی مردم لار با گونه‌های حیات‌وحش منطقه خود ایفا کنند.

احسان فرنام و عدنان دل‌خسته، در کنار عکاسی به کار فیلم‌سازی و البته تهیه فیلمی از حیات‌وحش لارستان مشغول هستند که این امر نیز به‌مانند سایر امورات هنری به دلیل عدم تخصیص بودجه با مشکل مواجه است.

شایان‌ ذکر است عکس منتخب در فستیوال عکس حیات‌وحش سوئد، عکسی است که از منطقه حفاظت‌شده هرمود لارستان گرفته‌ شده و در گذشته نیز در جشنواره دانشجویی عکس حیات‌وحش ایران توانسته بود مقام دوم را کسب نماید.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار