رئیس اداره فرهنگ و ارشاد فسا از برگزاری بزرگ‌ترین تعزیه میدانی کشور در صحرارود فسا خبر داد.
کد خبر: ۴۹۸۵۳۶
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۱ 24 September 2017
تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران:محمدکاظم رحمانی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد فسا با بیان اینکه بزرگ‌ترین تعزیه میدانی کشور ساعت ۸ صبح روز جمعه ۷ مهرماه در روستای صحرارود فسا برگزار می‌شود، گفت: این مراسم مذهبی در تپه‌های حضرت صاحب‌الزمان (عج) روستای صحرارود در زمینی به وسعت ۲ هکتار برگزار خواهد شد.

وی افزود: عنوان این تعزیه «از کوفه تا کوفه» است و وقایعی از ورود مسلم به کوفه تا ورود حضرت زینب (س) و دیگر اسرای عاشورا به کوفه را روایت می‌کند و هدف این تعزیه آشکار کردن چهره نفاق است.

رحمانی ادامه داد: ۲۵۰ بازیگر در این تعزیه نقش‌آفرینی می‌کنند و از همه گروه‌های سنی در این آئین مذهبی حضور دارند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد فسا اضافه کرد: تعزیه بزرگ صحرارود قدمتی ۲۵۰ ساله دارد و پیش‌بینی می‌شود نزدیک به ۵۰ هزار نفر از این تعزیه استقبال کنند.

وی با بیان اینکه آیین مذهبی تعزیه بزرگ صحرارود در سال ۹۰ ثبت ملی و مذهبی شده است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد فسا از برگزاری سوگواره عکس بزرگ‌ترین تعزیه میدانی کشور برای نخستین بار خبر داد و گفت: هدف از برگزاری این سوگواره ایجاد تصویری بدیع و خلاقانه از بزرگ‌ترین تعزیه میدانی کشور، ثبت تصاویری از حضور خانواده‌ها در این آئین مذهبی، خلق تصاویری با نگاه ارزشمند به نماد‌های مذهبی، ثبت و ارائه تصاویری از حضور کودکان در تعزیه و ترویج فرهنگ عاشورایی است.

وی بیان کرد: شرکت‌کنندگان باید آثار خود را تا ۲۱ مهرماه به دبیرخانه این سوگواره در اداره فرهنگ و ارشاد فسا ارسال کنند و اختتامیه این سوگواره نیز ۳۰ مهرماه برگزار می‌شود.




اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار