سرپرست معاونت صنایع دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان فارس از ثبت شهرستان آباده به عنوان شهر ملی و جهانی منبت خبر داد.
کد خبر: ۴۹۸۵۳۵
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۰ 24 September 2017
تابناک فارس به نقل از تسنیم:حیدرعلی زاهدیان از طی فرایند پرونده شهر آباده به عنوان شهر جهانی منبت خبر داد و اظهار داشت: بخشی از مقدمات کار انجام شده و برخی از آیتم‌ها برای ثبت جهانی تکمیل شده است. 

وی با بیان اینکه فضای شهری نیز برای ثبت جهانی باید آماده باشد، گفت: با مسئولان شهری آباده جلساتی گذاشته شده تا المان‌های بیشتری از هنر منبت در سطح شهر قرار گیرد و فضاسازی بیشتری در این زمینه انجام شود. 

سرپرست معاونت صنایع دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان فارس راه‌اندازی ویترین صنایع دستی در دستگاه‌های اجرایی، راه‌اندازی کیوسک‌های صنایع دستی در سطح شهر و استفاده بیشتر از تیمچه صرافیان برای معرفی منبت را بخشی از اقداماتی می‌داند که باید انجام شود. 

زاهدیان عنوان کرد: طبقه فوقانی تیمچه صرافیان به عنوان ششمین بازارچه صنایع دستی ایران به کارگاه‌های زنده منبت اختصاص پیدا می‌کند تا روند ثبت جهانی این هنر تسریع شود. 

وی با بیان اینکه زمان دقیق ثبت جهانی و فرایند آن پس از بازدید اعضای شورای جهانی ثبت صنایع دستی اعلام می‌شود، افزود: در آینده نزدیک اعضای شورای جهانی صنایع دستی از شهر آباده بازدید می‌کنند. 

سرپرست معاونت صنایع دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان فارس از آمادگی این معاونت برای ثبت هر یک از شهرهای استان که توانایی و ظرفیت ثبت جهانی را داشته باشند، خبر داد و اظهارداشت: فرایند ثبت جهانی شیراز به عنوان شهر خاتم نیز در دست اجرا است و امید است با همکاری مسئولان شهری و فرمانداری این شهرستان سال آینده، ثبت جهانی خاتم تحقق پیدا کند. 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار