امام جمعه مرودشت با اشاره به سخنرانی رئیس جمهوری اسلامی ایران در مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت: پاسخ دکتر حسن روحانی به سخنان سخیف دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا سنجیده و در خور قدردانی و تحسین بود.
کد خبر: ۴۹۷۹۱۸
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۱ 23 September 2017
تابناک فارس به نقل از ایرنا:حجت الاسلام قنبرعلی احمدی در خطبه های نماز جمعه مرودشت افزود: مواضع هوشیارانه رئیس جمهوری به غلبه منطق ایرانی بر رویکرد زورگویانه و خصمانه آمریکا منجر شد. 
وی اظهار کرد: این مواضع نشان داد که فرزندان ایران اسلامی به عنوان پیروان مکتب عاشورا در مقابل بی عدالتی ها در جهان می ایستند. 
امام جمعه مرودشت گفت: سخنان رئیس جمهوری آمریکا در مجمع عمومی سازمان ملل متحد سخیف، خشونت آمیز و دور از شئون دیپلماتیک بود و ماهیت پلید و پشت پرده سیاست های واشنگتن را باری دیگر آشکار کرد. 
احمدی در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه این شهر با گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: دفاع مقدس در واقع تفسیر حادثه عاشورا در دوران معاصر است. 
وی در ادامه با تسلیت فرارسیدن ماه محرم و ایام شهادت امام حسین (ع) گفت: انتظار است که متولیان برگزاری مراسم های عزاداری، این آیین ها را با ذکر حماسه ها و بیان حقایق و فلسفه عاشورا همراه کنند. 
امام جمعه مرودشت بیان کرد: عزاداری ها باید تنها به گریه کردن و سینه زنی محدود نشود بلکه فلسفه عاشورا نیز عاری از هر گونه خرافات به شکل واقعی از سوی وعاظ و روحانیون تبیین شود. 
رئیس جمهوری اسلامی ایران شامگاه چهارشنبه 29 شهریورماه جاری در جریان سفر به نیویورک و در هفتاد و دومین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد به تبیین مواضع جمهوری اسلامی ایران پرداخت. 
دکتر حسن روحانی در سخنان خود گفت: ادبیات جاهلانه، زشت، کینه‌توزانه و مشحون از اطلاعات غلط و اتهامات بی‌پایه از زبان رئیس جمهور آمریکا علیه ملت ایران در این مجمع شنیده شد، نه تنها این گونه سخن‌ها در شأن سازمان ملل نبود، بلکه در تقابل با خواسته امروز همه ملت‌ها از این اجلاس است، یعنی اتحاد دولتها برای مقابله با جنگ و تروریسم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار