توزیع نامتناسب نانوایی‌ها در سطح شیراز سبب شده که برخی مناطق این کلانشهر از نظر وجود نانوایی اشباع شده باشند اما برخی مناطق با کمبود نانوایی روبه‌رو شوند.
کد خبر: ۴۹۷۶۲۸
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۳ 22 September 2017
تابناک فارس به نقل از تسنیم: چندی پیش فرماندار شیراز در نشست مطبوعاتی با اشاره به نامه‌ای که از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت به استان‌ها ابلاغ شده بود مبنی بر عدم صدور مجوز تاسیس نانوایی جدید گفته بود: شهر شیراز براساس سرانه استانی به 270 واحد نانوایی جدید نیاز دارد و لازم است که مسئولان صنعت، معدن و تجارت فارس در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند.

حیدر عالیشوندی با بیان اینکه شهر شیراز براساس سرانه کشوری در واقع به 833 نانوایی نیاز دارد افزوده است: با تمام موانعی که بر سر راه تاسیس نانوایی‌های جدید وجود دارد در سال گذشته 25 واحد نانوایی در شیراز تاسیس شده است که در برخی از آنها 50 نوع نان باکیفیت ارائه می‌شود.

رئیس کمیته آرد و نان شهرستان شیراز با بیان اینکه امروز کمبود نانوایی آن هم به صورت آزادپز و با کیفیت مناسب در شیراز مشهود است، گفته است: به طور مثال در شهرک باهنر شیراز در حال حاضر تنها سه نانوایی فعال است در حالی که در این شهرک تنها به 30 واحد نانوایی نیاز است.

برعکس نظر فرماندار شیراز، علیرضا سخنوریان، رئیس اتحادیه نانوایان شیراز، در گفت‌وگو با تسنیم با بیان اینکه شهر شیراز از حیث وجود نانوایی اشباع شده است و نیازی به صدور مجوز جدید ندارد  می‌گوید: در حال حاضر 1045 واحد نانوایی دارای مجوز در شهر شیراز فعالیت دارند که 20 درصد آنها آزادپز هستند.

عدم وجود مانع برای صدور مجور نانوایی در شیراز

سخنان فرماندار شیراز و رئیس اتحادیه نانوایان شیراز ما را بر این داشت که به سراغ معاون بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس رفته و در مورد این موضوع پرس و جو کنیم، وحیدرضا محمودزاده در گفت‌وگو با تسنیم می‌گوید: در نامه ابلاغی صنعت و معدن مانعی برای صدور مجوز جدید وجود ندارد اما در آن تاکید شده است که صدور مجوز راه‌اندازی نانوایی در چهارچوب کار کارشناسی انجام شود.

به اعتقاد محمودزاده در چینش نانوایی‌های سطح شهر کار مطالعاتی و کارشناسی انجام نشده است بنابراین لازم است از این به بعد برای صدور مجوز جدید ابتدا تیم کارشناسی 5 نفره تمام جوانب کار را بسنجند سپس مجوز جدید صادر شود.

نامتعادل بودن تراکم نانوایی در سطح شیراز

وی عنوان کرد: از همان ابتدا پراکنش نانوایی‌ها در شهر شیراز به خوبی انجام نشده است و همین مسئله سبب شده که مناطقی از شهر از نظر وجود نانوایی اشباع شده باشند و در مناطقی با کمبود نانوایی روبه‌رو باشیم.

محمودزاده با بیان اینکه چنانچه از نظر تیم کارشناسی فرد متقاضی شرایط لازم و کافی برای راه‌اندازی واحد نانوایی داشته باشد هیچ گونه مانعی برای ایجاد واحد جدید وجود ندارد  می‌افزاید: در حال حاضر اولویت برای صدور مجوز با کسانی است که از قبل ثبت‌نام کرده‌اند، مراحل بررسی کارشناسی آنها نیز طی شده است و استعلام‌های دستگاه‌های مختلف نیز دریافت کرده‌اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار