طی سال گذشته انجام شد؛
سال گذشته بیش از ۲۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان از سوی سازمان تأمین اجتماعی برای هزینه‌های دارویی و پاراکلینیکی بیماران خاص و صعب العلاج در استان قم هزینه شد.
کد خبر: ۴۹۴۸۷۷
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۳ 16 September 2017
به گزارش تابناک قم، رئیس دفتر اسناد پزشکی تأمین اجتماعی استان قم با اشاره به شرایط ویژه بیمه‌ای بیماران خاص در بیمه تأمین اجتماعی از صدور دفترچه‌های ویژه برای این بیماران خبر داد و اظهار کرد: بیماران خاص از جمله بیماران دیالیز، هموفیلی و تالاسمی دفترچه‌های مخصوصی دارند که با رنگ متفاوتی مشخص شده‌اند و شرایط پرداختی ویژه این بیماران با ارائه دفترچه‌های مخصوص در مراکز درمان مستقیم و غیر مستقیم تأمین اجتماعی در نظر گرفته خواهد شد.
 
علیرضا کرخی افزود: این بیماران هنگام مراجعه به مراکز طرف قرارداد سازمان تأمین اجتماعی در درمان غیر مستقیم هم هیچ مبلغی پرداخت نمی‌کنند و مانند درمان مستقیم خدمات دریافت می‌کنند.
 
به گفته وی خدمات بیمه‌ای ارائه شده به بیماران خاص با تعرفه ۱۰۰ درصد محاسبه می‌شود، ۱۰۰ درصد تعرفه خدمات پاراکلینیکی بیماران خاص را در تعهد سازمان تأمین اجتماعی است و بین ۹۰ تا ۷۰ درصد هزینه داروهای تخصصی بیماران سرطانی و ۱۰۰ درصد داروی بیمارانی که پیوند کلیه می‌شوند نیز در تعهد تأمین اجتماعی است.
 
هزینه‌های درمانی بیماران ام اس
 
رئیس دفتر اسناد پزشکی تأمین اجتماعی استان قم به تعهد ۹۰ درصدی پرداخت هزینه‌های درمانی بیماران ام اس هم اشاره کرد و گفت: تنها در سال گذشته بیش از ۲۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان از سوی تأمین اجتماعی برای هزینه‌های دارویی و پاراکلینیکی بیماران خاص و صعب العلاج در استان قم هزینه شده است.
 
 به گفته کرخی بیماری‌های هموفیلی، تالاسمی، دیالیز، بیماران پیوندی، ام اس و سرطان در سازمان تأمین اجتماعی جزو بیماری‌های صعب العلاج محسوب شده و با شرایط خاص و ویژه‌ای از حمایت‌های درمانی و دارویی برخوردار می‌شوند.
 
وی به روند تشکیل پرونده بیماران صعب العلاج در تأمین اجتماعی هم اشاره کرد و گفت: بیماران خاص و صعب العلاج برای دریافت دارو باید به سامانه رفاه مراجعه کرده و در آن ثبت نام کنند و با بهره‌مندی از دفترچه‌های ویژه بیماران خاص از خدمت بیمه‌ای ویژه برخوردار شوند و به این طریق از هم پوشانی‌های بیمه‌ای هم جلوگیری شده و صرفه‌جویی در این زمینه صورت می‌گیرد.
 
به گفته رئیس دفتر اسناد پزشکی تأمین اجتماعی استان قم با اجرای طرح تحول نظام سلامت هزینه بیمه بیماران خاص تا ۱۰۰ درصد افزایش داشته است و در حال حاضر برای هر بیمار خاص بیش از ۲۶ میلیون تومان یارانه دارو پرداخت می‌شود.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار