مدیر کل دامپزشکی يزد هشدار داد؛
مدیر کل دامپزشکی استان یزد با توجه به افزایش عرضه فراورده‏‏های لبنی محلی در استان بخصوص در فصل تابستان، به شهروندان توصیه کرد که به منظور پیشگیری از خطر ابتلاء به انواع بیماری‌های مشترک دامی به ویژه تب مالت از مصرف هرگونه محصولات لبنی غیر بهداشتی و فاقد استاندارهای لازم، خودداری كنند.
کد خبر: ۴۹۳۵۱
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۳ 18 June 2015
به گزارش تابناک یزد دکتر "علی اکبر حدادزاده" با بیان این مطلب، اظهار كرد: تب مالت یک بیماری میکروبی است که از طریق شیر آلوده به انسان انتقال می‌یابد و به صورت طولانی مدت سلامت فرد را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

وي پیشگیری از شیوع این بیماری در جوامع انسانی را یکی از برنامه‌های مهم دامپزشکی خواند که همواره در دستور کار این ارگان قرار دارد.

حدادزاده در ادامه افزود: مبارزه با بیماری تب مالت نیازمند همکاری تنگاتنگ مسئولین و مردم است به گونه‌ای که دامپزشکی از طریق واکسیناسیون دام‌ها، خونگیری، تست، کشتار و حذف دام‌های آلودهف زمینه شیوع این بیماری را محدود می‏‏كند.

وي خاطرنشان كرد: از طرف دیگر مردم می‌بایست با توجه به توصیه‌های دامپزشکی و رعایت اصول بهداشتی در تهیه و مصرف فراورده‌های لبنی، مانع از بروز بیماری تب مالت شوند.

این مقام مسئول در خصوص نکات بهداشتی لازم الاجرا توسط مصرف کنندگان، توضیح داد: تهیه فراورده‌های لبنی پاستوریزه از مراکز معتبر و مجاز و دارای لیبل و مشخصات تولید استاندارد، رکن اساسی پیشگیری از بروز بیماری تب مالت است.

به گفته حدادزاده، همچنین جوشاندن شیر غیر پاستوریزه و خواباندن پنیر محلی حداقل به مدت 3 ماه در آب نمک از دیگر توصیه‌های کارشناسان دامپزشکی به مردم به منظور پیشگیری از ابتلاء به این بیماری است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار