مسعودی تأکید کرد: سینما باید خانواده‌ها را دور خودش جمع کند. شاید فکر کنیم هزینه سینمارفتن کم است اما یک خانواده چندنفره نمی‌تواند هزینه‌های آن را متقبل شود. همینطور هم که سینما در سبد خانواده‌ها نیست.
کد خبر: ۴۹۳۱۳۰
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۰ 13 September 2017
تابناک فارس به نقل از آنا:اصغر مسعودی، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس  همزمان با روز ملی سینما، پیرامون انتظاراتی کمسیون فرهنگی از فعالین سینما توضیح داد: بالاخره توقع از این بخش هنری بالاست اما معتقدم سینمای ما از همه ظرفیت‌هایش استفاده نکرده است.
وی در این رابطه گفت: سینمای ما آنچنان که باید نتوانسته در بازارهای جهانی نفوذ کند. عدم استفاده از ظرفیت‌ها و جا نیفتادن، باعث می‌شود که سینما تحرک و پویایی نداشته باشد. چنانکه عمدتا گرفتار مشکلات مالی است.
* سینمای ما کمبود بودجه دارد
نایب رئیس کمسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: همینطور هم که ما برای تولید فیلم‌های فاخر و حتی فیلم‌های بامحتوایی که بودجه آنچنانی هم نمی‌خواهد، اعتبار لازم نداریم. پس کمبود بودجه یکی از مشکلات سینمای ماست.
مسعودی با بیان اینکه کمبود سالن‌ها یکی دیگر از مشکلات فعلی است، افزود: متأسفانه ما به تناسب مخاطبین، فیلم نساخته‌ایم. مثلا اینکه آیا فیلم‌هایی که برای کودکان ساخته می‌شود می‌تواند نیاز آنها را برآورده کند؟ سینمای ما نباید صرفا برای اقشار خاص باشد تا تنوع مخاطب را از دست بدهیم.
نماینده مردم نی‌ریز و استهبان تأکید داشت: مخاطب عمده سینمای الان ساکنین تهران هستند اما وقتی به شهرستان‌ها بروید، رونق آن کمتر می‌شود. سینما باید خانواده‌ها را دور خودش جمع کند. شاید فکر کنیم هزینه سینمارفتن کم است اما یک خانواده چندنفره نمی‌تواند هزینه‌های آن را متقبل شود. همین الان هم سینما در سبد خانواده‌ها نیست.
آیا فیلم‌هایی که برای کودکان ساخته می‌شود می‌تواند نیاز آنها را برآورده کند؟ سینمای ما نباید صرفا برای اقشار خاص باشد تا تنوع مخاطب را هم از دست بدهیم.  
* چقدر فیلم ترکی و هندی و ... از شبکه‌ها ؟!
مسعودی با اشاره به پخش فیلم‌های خارجی از شبکه‌های مختلف، گفت: نباید به سمتی برویم که فیلم‌های خارجی جایگزین آثار خودی شود و آنچه که در سینمای خودی، مخاطب به آن نیاز دارد را به دستش نرسانیم.
وی با اشاره به الزام حضور بهتر تولیدات سینمایی در رسانه‌های خارجی، یادآور شد: فیلم‌های فاخری داریم که هرچند انگشت‌شمار هستند اما برخی مثل سریال "حضرت یوسف(ع)" در خیلی از کشورها دیده شد. نیاز به تولیدات جدی، احساس می‌شود تا اینقدر شاهد پخش فیلم‌های ترکی و هندی و غیره در شبکه های مختلف نباشیم.
این عضو کمسیون فرهنگی مجلس عنوان کرد: میزان استفاده و مصرف ما از فیلم‌های دیگر کشورها در قبال استفاده آنها از تولیدات ما متأسفانه بیشتر است. پس علی‌رغم شعار و ادعاها، در بحث محتوا نفوذ نکرده‌ایم. توقعات ما متناسب با عملکردمان نیست.
وقتی از اقتصاد مقاومتی بحث می‌کنیم اتفاقا قابل انجام در سینماست. اینهمه دختر و پسر علاقه‌مند به هنر داریم که لازم است فضا به درستی برای ورود آنها فراهم شود.  
* اینهمه دختر و پسر علاقه‌مند به هنر؛ ورودشان به سینما را باید آسان کرد
به گفته وی؛ سینمای ما بازار مفیدی ندارد که بتواند درآمدزایی هم داشته باشد. با وجود خبرهای خوبی که هر از گاهی می‌شنویم اما باید در عرضه آثار به دیگر کشورها دقت کنیم. اینکه از این تمدن اسلامی و ایرانی غنی، چقدر در تولیدات سینما استفاده شده؟ ما محتوای غنی داریم اما تبدیل به فیلم نشده است.
مسعودی همچنین با اشاره به اشتغال‌زایی در سینما به آنا گفت: وقتی از اقتصاد مقاومتی بحث می‌کنیم اتفاقا قابل انجام در سینماست. اینهمه دختر و پسر علاقه‌مند به هنر داریم که لازم است فضا به درستی برای ورود آنها فراهم شود.
نایب رئیس کمسیون فرهنگی مجلس در نهایت تأکید داشت: کاش به شکل بهتری میان مراحل ساخت و نظارت بر فیلم‌ها هماهنگی ایجاد شود؛ تا فیلمی را با کلی خرج و مخارج تولید نکنیم اما جلوی اکرانش گرفته شود. حوزه نظارت از ابتدا باید همراه با فیلمسازی باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار