مدیر شرکت مخابرات منطقه فارس از سرمایه گذاری ۹۹۶ میلیارد تومانی در حوزه مخابراتی استان خبر داد.
کد خبر: ۴۹۳۱۲۴
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۰ 13 September 2017
تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: علی اصغر روزگار مدیر شرکت مخابرات منطقه فارس گفت: در دولت یازدهم، ۹۹۶ میلیارد تومان اعتبار صرف اجرای پنج هزار و ۶۷۲ طرح مخابراتی در استان فارس شده است.

وی افزود: در کنار این کار بهسازی شبکه ارتباطی همراه اول استان نیز با به روز رسانی ۲ هزار و ۱۹۷ سایت در قالب پروژه فاز هفت که از شهریورماه پارسال آغاز شد در اردیبهشت ماه امسال به اتمام رسید.

وی ادامه داد: به منظور رفع مشکلات باقیمانده در بحث پوشش خطوط همراه اول، کار به روز رسانی ۲۲۰ سایت دیگر نیز در قالب طرح فاز هفت پلاس هم اینک در دست انجام است که ظرف ۲ ماه آینده به اتمام خواهد رسید.

روزگار اظهار کرد: در بحث افزایش تعداد خطوط تلفن همراه استان نیز که در سال ۹۲ و قبل از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید سه میلیون و ۹۰۰ هزار خط بود با توجه به فراهم شدن زیرساخت‌های لازم در پایان فعالیت دولت یازدهم به چهار میلیون و ۴۰۰ هزار خط افزایش یافت.

وی با اشاره به اینکه ضریب نفوذ همراه اول در استان ۹۱ درصد و در کلانشهر شیراز بیش از ۱۷۰ درصد است، بیان کرد: تعداد خطوط تلفن ثابت نیز که در سال ۹۲ یک میلیون و ۷۰۰ هزار خط نصب شده بود در در پایان فعالیت دولت یازدهم به یک میلیون و ۹۰۰ هزار خط رسید.

روزگار، یکی از برنامه‌های مخابرات منطقه فارس را انتقال فیبر نوری به منازل و مجتمع‌های مسکونی و تجاری استان دانست و گفت: شهروندانی که متقاضی دریافت خدمات از طریق فیبر نوری هستند باید تقاضای خود را از طریق دفاتر پیشخوان خدمات دولت ثبت کنند تا نسبت به فراهم کردن زیرساخت‌ها و مقدمات انتقال فیبر نوری اقدام شود.

وی افزود: تاکنون ۶۰ هزار واحد مسکونی از این خدمات بهره‌مند شده اند که انتقال فیبر نوری به ۶۰ هزار واحد دیگر را نیز در برنامه امسال داریم که امیدواریم مورد استقبال شهروندان قرار گیرد تا تا آن‌ها بتوانند در آینده نزدیک تمام خدماتی که در دنیای فناوری اطلاعات قابل دریافت هست از جمله شبکه‌های تلویزیونی را از این طریق دریافت کنند.

روزگار، هزینه خرید هر خط تلفن ثابت از سوی شهروندان را ۲۰۰ هزار تومان برآورد کرد و اظهار داشت: این در حالی است که هر خط تلفن به طور میانگین یک میلیون تومان برای مخابرات هزینه دارد.

مدیر مخابرات منطقه فارس تصریح کرد: میزان بدهی مشترکان تلفن ثابت و همراه اول در استان را به تریب ۴۰ میلیارد تومان و ۶۰ میلیارد تومان است و اگر مردم بدهی‌های خود را پرداخت کنند امکان توسعه و گسترش امکانات و خدمات در حوزه تلفن ثابت و همراه برای ما بسیار بیشتر خواهد بود.

وی گفت: در بحث واگذاری پهنای باند و اینترنت پر سرعت نیز تعداد کاربران از ۲۵۰ هزار نفر در سال ۹۲ به بیش از ۵۰۰ هزار نفر در سال جاری رسید.






اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار