امام‌جمعه شیراز گفت: غدیر چه باشد چه نباشد از علی (ع) چیزی کم نخواهد شد.
کد خبر: ۴۹۱۴۳۴
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۰ 10 September 2017
تابناک فارس به نقل از فارس:آیت‌الله اسدالله ایمانی  در جمع مردم و مسؤولان اجرایی استان به مناسبت عید غدیر خم اظهار داشت: همه پیامبران آمدنشان برای استقرار حکومت الهی بوده است تا در سایه حکومت مردم را هدایت کنند.

وی با بیان اهمیت حکومت در جامعه اسلامی گفت: هر حالتی که حکومت پیدا کند مردم همان حالت را پیدا می‌کنند چراکه مردم شباهتشان به حاکمانشان بیش از همه است.
نماینده ولی‌فقیه در استان فارس با بیان اینکه انبیا تا حاکم نمی‌شدند نمی‌توانستند کاری کنند، خاطرنشان کرد: پایان‌بخش انبیا پیامبر گرامی اسلام و آخرین حلقه از این سلسله بود و به دلیل اینکه آن حکومتی که باید به وجود بیاید تا در آن انسان‌ها رشد کرده و به کمال برسند، باعث شد که حضرت محمد (ص) غدیر را مطرح کنند.
امام‌جمعه شیراز ادامه داد: در خطبه غدیریه پیامبر نام 12 امام برده شده است و سر این مسئله این است که آن عدالتی که در آن زمین باید پر از قسط شود با حضور امام دوازدهم ممکن است و باید امیرالمؤمنین بیایند و یک حکومت 5 ساله به وجود آورد و پس‌ازآن این سلسله ادامه بیابد.
ایمانی اضافه کرد: این حرکت حکومت‌داری را در طول حدود 200 سال اهل‌بیت حفظ کردند، یعنی طرد همه حکومت‌ها جز حکومت ائمه و آن‌ها همه حکومت‌ها را پس زدند.
وی افزود: مکمل اسلام و رسالت ادامه راه ائمه است و غدیر روز معرفی امیرالمؤمنین است به‌عنوان معرفی حکومت و غدیر چه باشد چه نباشد از علی (ع) چیزی کم نمی‌کند چراکه پیامبر دنبال آن بود که یک مدیر شایسته، باتقوا و کاردان به‌جای خود بگمارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار