به دنبال افزایش تقاضا بسیاری از مالکان نرخ خانه رهن و اجاره را به‌صورت سلیقه‌ای افزایش داده و بسیاری از زوج‌های جوان و خانواده‌های متوسط مرودشتی را با مشکل روبرو کرده‌اند.
کد خبر: ۴۹۱۱۶۵
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۰ 09 September 2017
تابناک فارس به نقل از مرودشت نا :در روزهای پایانی تابستان بسیاری از خانواده‌هایی که فاقد مسکن هستند و در منزل استیجاری سکونت دارند به دلیل اتمام قرارداد خود به فکر تمدید اجاره و یا نقل‌مکان هستند و در این زمان یافتن مسکن مناسب و متناسب با درآمد دغدغه اصلی بسیاری از سرپرستان خانوارهای مذکور است.

دهه امامت و کرامت و بازگشایی مدارس نیز سبب شده بسیاری از زوج‌های جوان این روزها را برای آغاز زندگی مشترک فرصتی مناسب تلقی کرده و به فکر یافتن منزلی مناسب برای آغاز زندگی مشترک باشند.

به دنبال افزایش تقاضا بسیاری از مالکان نرخ خانه رهن و اجاره را به‌صورت سلیقه‌ای افزایش داده و بسیاری از زوج‌های جوان و خانواده‌های متوسط مرودشتی را با مشکل روبرو کرده‌اند.

به سراغ تعدادی از این خانواده‌ها رفته و نظرات آن‌ها را در خصوص اجاره‌بها در شهر مرودشت جویا شدیم.

رحمتی در گفتگو با خبرنگار ما گفت: من یک جوان هستم که چند صباحی است از دانشگاه فارغ‌التحصیل شدم و هیچ درآمدی هم ندارم و هنوز کاری نیافته‌ام و چند ماهی است که زندگی مشترک را شروع کردیم اما هنوز نتوانسته‌ایم یک مسکن مناسب که با جیب و داشته‌هایمان همخوانی داشته باشد پیدا کنیم.

علیرضا دیگر جوان مرودشتی که سابقه کار کشاورزی هم دارد اظهار داشت: در شهر مرودشت ظاهراً نظارتی بر قیمت مسکن و اجاره خانه‌ها نیست و بسیاری از افراد نرخ اجاره را سلیقه‌ای تعیین می‌کنند و حاضر هم نیستند در بنگاه قول‌نامه بنویسند و برای دور زدن بنگاه و پرداخت نکردن حق المعامله قول‌نامه را به‌صورت دستی می‌نویسند و همین هم بعد مشکلاتی را به بار می‌آورد.

وی افزود: در بعضی مناطق مرودشت قیمت اجاره‌بهای ماهیانه یک پارکینگ برای سکونت به هفت‌صد هزارتویمان هم می‌رسد و یک جوان به‌ناچار برای سکونت در یک سوئیت یا پارکینگ 50 متری باید حدود هفت‌صد هزار تومان پرداخت کند و این در حالی است که اکثر جوانان بیکار هستند و دولت هم از آن‌ها حمایتی نمی‌کند.

فرهادی دیگر جوان مرودشتی بیان داشت: من در خانه‌ای در حاشیه شهر سکونت دارم و ماهیانه چهارصد هزار تومان بابت اجاره‌بها پرداخت می‌کنم و این در حالی است که شغل من آزاد است و ممکن است در برخی مواقع حتی درآمدم هم از این مقدار کمتر شود و برای همین مقدار باید سختی زیادی را تحمل‌کنم. الآن هم صاحب‌خانه عذرم را خواسته و می‌گوید یا مبلغ بیشتری را پرداخت کن و یا خانه‌ام را ترک کن. چند روزی است به دنبال خانه هستم و واقعاً بسیاری از افراد در نرخ‌گذاری اجاره‌بها خدا را در نظر نمی‌گیرند.

حسین یکی از شهروندان مرودشتی است که یک فرزند دوساله هم دارد می‌گوید: چند سال از شروع زندگی‌ام می‌گذرد و تمام داشته من یک پراید است که گاهی به شیراز رفته و مسافرکشی می‌کنم و تمام روی صحبت من با مسئولانی است که زمان انتخاب شدنشان حرف‌های خوب و قشنگی می‌زنند اما بعدش فقط شور منافع خودشان را می‌زنند و به فکر ما جوانان نیستند.

وی افزود: می‌گویند ما حمایت می‌کنیم اما تابه‌حال حمایتی ندیدیم و مجبورم گاهی سه شیفت کارکنم و حتی شده با کارگری و مسافرکشی تا بتوانم از عهده هزینه‌های اجاره‌بها، هزینه آب و برق و گاز بربیایم.

تعیین سلیقه‌ای اجاره‌بها و اشتیاق برخی صاحبان املاک برای دریافت اجاره‌بهای بالا و عدم اشتیاقشان به رهن باعث شده خانه‌ای که باید محلی برای آرامش باشد خود معضلی برای عدم آرامش باشد.

با توجه به موارد مذکور، ورود مسئولان ارشد شهرستان، کارشناسان و مشاورین املاک برای ساماندهی و نظارت بر اجاره‌بها و فرهنگ‌سازی و پیگیری طرح‌های مختلف برای خانه‌دار شدن زوج‌های جوان و خانواده‌های نیازمند امری ضروری محسوب می‌شود.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار