محمد رضا هاجری، عضو علی البدل پنجمین دوره شورای اسلامی شهر شیراز در نامه ای سرگشاده خطاب به شورای پنجم نکاتی را گوشزد کرد.
کد خبر: ۴۸۷۳۵۴
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۷ 31 August 2017
در ادامه متن نامه مذکور را می خوانید:

بسم ا... الرحمن الرحیم
 
اعضای محترم شورای اسلامی شهر مقدس شیراز
سلام علیکم
احتراما با خدای خویش عهد نموده بر مبنای حب الوطن من الایمان در راستای ارتقاء عزت و سربلندی و عمران و آبادی سومین حرم اهلبیت (ع) و ستارگان درخشان فرهنگ، زبان و ادب فارسی همچون سعدی و حافظ و همه داشته ها و میراث فرهنگی که هویت بخش شهر می باشد گام برداشته، از هیچ کوششی در حد توان دریغ ننمایم، حذف کمیسیون مستقل عمران در شورای پنجم و ادغام کمیسیون عمران در کمیسیون حمل و نقل باور کردنی نیست. بویژه که جرقه نا امیدی از توجه ویژه به عمران و آبادی شهر را کلید می زند که با شعار امید شما همخوانی و همراهی ندارد.
تمامی پروژه های عمرانی شهر در تمامی حوزه ها که دل و دیده شهروندان عزیز را خوشحال و روشن نموده، تماماً با ریز برنامه هایش توسط کمیسیون عمران شورای چهارم طراحی و عملیاتی میشد و 650 پروژه بزرگ و کوچک عمرانی در دست تکمیل با وجود جایگاه ابلاغی وزارت کشور و تثبیت معاونت و سازمان عمران شهرداری شیراز سرمایه ای گران قیمت بوده که می توان با تکمیل و افتتاح حداقل 160 پروژه در سال، تعهد و پاسخگویی به مطالبات و توقعات عمرانی شهر را به نمایش گذاشت.
درد آورتر آنکه با حذف کمیسیون عمران شورا، کمیسیون حقوق شهروندی جایگزین آن کمیسیون شده که در هاله از ابهام و حاشیه قرار دارد. اگر منظور آموزش شهروندی است که وظیفه ذاتی کمیسیون فرهنگی – اجتماعی است که با تقسیم کار در حال حاضر از تمامی ادارات و سازمان های دولتی جلودار تر بوده، سازمان ترافیک، پسماند، حمل و نقل، سیما و منظر، صدا و سیما، روابط عمومی و بین الملل شهرداری و ... ، آموزش شهروندی را در تمامی شهر و فرهنگسراها و 110 مسجد فعال اجرا می کنند، برای نمونه در طرح فرزانگان با مشارکت آموزش و پرورش شیراز بیش از 60 هزار دانش آموز مقطع ابتدایی در صدها مدرسه آموزش شهروندی را از نزدیک طی نموده اند که امسال هم ادامه دارد.
منشور حقوق شهروندی ژستی تبلیغاتی بوده که نه تنها نظام اسلامی را زیر سوال برده، دشمنان از آن بعنوان حربه ای برای
محکوم نمودن ایران بعنوان ناقض حقوق بشر بهره می برند.
قانون اساسی میثاق ملی است و نظارت بر حسن اجرای آنرا به دستگاه قضائی سپرده است، لازم نیست با دوباره کاری، در زمین طراحی شده سازمان های بی انصاف بین المللی بازی نموده، بهانه به دست آنها دهیم تا از نظام اسلامی انتقام بگیرند. مقام معظم رهبری در تیر ماه 96 در جمع مسئولان قوه قضائیه پیگیری، اجرا و نظارت بر حقوق شهروندی را وظیفه ذاتی قوه قضائیه اعلام، فرمودند: در قانون اساسی تصریح شده است که نظارت بر حسن اجرای قوانین و نظارت بر حسن اجرای امور بر عهده قوه قضائیه است و دیوان عدالت اداری و سازمان بازرسی کل کشور بعنوان دو بازوی اصلی قوه، مسئولیت این دو وظیفه مهم را برعهده دارند، احیا و استیفای حقوق عامه و حمایت از آزادی های مشروع مردم از وظایف مهم قوه قضائیه است و این قوه باید پرچم دار این موضوعات باشد و با مخالفان و معارضان حقوق عمومی در هر جایگاهی، مقابله کند.
حضرت آیت ا... آملی لاریجانی در جلسه مسئولان عالی قضائیه دوشنبه 6 شهریور 96 فرموده اند : ((گزارش 120 بندی گزارشگر ویژه حقوق بشر ایران به مجمع عمومی سازمان ملل گزارشی علیه جمهوری اسلامی به ویژه دستگاه قضائی است، هر آنچه را تمام معاندین و مخالفین نظام، گروه های ضد انقلاب، منافقین طی سال های پس از انقلاب به زبان آوردند، به شکل تلخیص شده، می توان در این گزارش مشاهده کرد، البته این گزارشگر ویژه از منشور حقوق شهروندی که دولت تهیه و منتشر کرده و همچنین سخنان رئیس جمهور در دوران انتخابات که حالت گلایه و انتقاد به دستگاه های نظام را داشت، استقبال کرده.)) خیر خواهانه و ناصحانه بعنوان یک شهروند شیرازی از عزیزان شورای اسلامی دوره پنجم شیراز درخواست دارم، کمیسیون حقوق شهروندی را به همان کمیسیون عمران بازگردانده تا دشمنان و معاندین و مجامع بین المللی نتوانند برعلیه نظام اسلامی سوژه پیدا نموده، ایران را متهم به نقض حقوق بشر کنند.
بدون شک هدف شما خدمت است منتهی باید در تصمیمات، فکورانه و عقلائی وارد شده و از تصمیمات احساسی، میلی و سیاسی درحوزه مدیریت شهری پرهیز نموده تا موفقیت بدست آید.
سربلند باشید
محمد رضا هاجری
عضو علی البدل شورای پنجم اسلامی شهر شیراز

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار