استاندار فارس گفت:راه آهن از شیراز از محور فیروزآباد به بوشهر و اهواز متصل خواهد شد و اتصال ریلی فارس با شهر بصره نیز برقرار می شود تا انتقال کالا و مسافر با سهولت بیشتری برقرار شود.
کد خبر: ۴۸۶۸۹۹
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۶ 30 August 2017
محمد علی افشانی در مراسم بهره برداری از فاز اول شبکه آبیاری و زهکشی سد تنگاب فیروزآباد، با تاکید بر این که مهم ترین شاخص ارزیابی مدیران رضایت مردم است، اظهار داشت: اگر رضایت مردم به دست بیاید رضایت خداوند نیز حاصل خواهد شد زیرا فلسفه وجودی مدیران پاسخگویی به نیاز مردم به خصوص جوامع محروم تر است.

وی با بیان این که اکثر قریب به اتفاق استعدادهای درخشان در روستاها و شهرهای کوچکتر و مناطق محروم هستند، افزود: باید خودتان را باور داشته باشید تا موفق شوید.

استاندار فارس با اشاره به این که باید آدم ها به گونه ای تربیت شوند که روزی خود را فقط از خداوند بخواهند، گفت: باید به فرزندان مان اعتماد به نفس را بیاموزیم تا با تلاش و استفاده از دانش بشری به موفقیت برسند.

مهندس افشانی با تاکید بر این که فارس قدم های اساسی را در مسیر توسعه بر میدارد ، ادامه داد: فیروزآباد یکی از مهم ترین شهرستان های استان فارس است؛ زیرا در شرایطی که کمبود آب مهم ترین مشکل در سطح کشور است سه سد تنگاب، هایقر و سلمان در این منطقه با حجم عظیم آب وجود داردکه خود باعث بارش باران های بعدی می شوند.

وی تاکید کرد: آب مهم ترین نیاز توسعه است و باید از آن استفاده مطلوب و بهینه صورت گیرد.

استاندار فارس با بیان این که شورای عالی آب کشور در اسفندماه سال گذشته سالانه 70 هزار هکتار آبیاری نوین را برای استان فارس تصویب کرده است، افزود: با توجه به این که این اعتبارات 85 درصد به وسیله دولت و 15 درصد به وسیله افراد تامین می شود باید تلاش کنید سهم شهرستان را در این زمینه بالا ببرید.

مهندس افشانی با اشاره به این که آب، انرژی و حمل و نقل زیربناهای توسعه به شمار می روند، گفت: حمل و نقل در شهرستان فیروزآباد در آینده ایده آل خواهد بود؛ محور شیراز-فیروزآباد- جم-عسلویه به صورت چهار خطه در حال اجراست و تمام قطعات آن با نیروی انسانی و ماشین آلات بالا در حال فعالیت است.

وی افزود: راه آهن از شیراز از محور فیروزآباد به بوشهر و اهواز متصل خواهد شد و اتصال ریلی فارس با شهر بصره نیز برقرار می شود تا انتقال کالا و مسافر با سهولت بیشتری برقرار شود.

استاندار فارس گفت: سدها مهم ترین مراکز برای گردشگری هستند و باید برنامه ریزی مناسبی برای استفاده از این ظرفیت برای حضور گردشگران صورت گیرد.

مهندس افشانی در ابتدای سخنان خود شهیدان رجایی و باهنر را دولتمردانی پاک زیست، با اخلاص و با صداقت دانست که الگوی همه خدمتگذاران مردم در همه سطوح هستند و اظهارداشت: این دو شهید انسان های پاک باخته ای بودند که از ضعیف ترین طبقه اجتماعی به لحاظ اقتصادی و غنی ترین طبقه به لحاظ فکر و اندیشه برخاستند.

وی با بیان این که نظام اسلامی که مبنایش تقوا و پاکی است انسان هایی را که از ضعیف ترین طبقات جامعه بودند در بالاترین سطح می نشاند، گفت: شهیدان رجایی و باهنر در کمال صداقت و پاکی خدمت کردند و عمر کوتاه مدیریت شان به بلندای تاریخ خواهد بود.

گفتنی است در سفر استاندار فارس به هرستان فیروزآباد علاوه بر بهره برداری از فاز اول شبکه آبیاری و زهکشی سد تنگاب، کلنگ ساخت ورزشگاه الفتح این شهر به زمین زده شد.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
حسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
مطالعات و تفاهم نامه راه آهن بندرامام شادگان خرمشهر شلمچه انجام شده وبه زودی اجرایی می شود و فارس از طریق بندر امام به بصره متصل می شود
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار