فرماندار شیراز گفت: تلاش داریم طی یک رایزنی همه جانبه بتوانیم در شورای عالی استان نیز نماینده ای از دل شورای شهر داشته باشیم تا نماینده مقتدری در سطح کشور داشته باشیم و بتوانیم اقدامات بهتری در راستای خواسته های شورای شهر داشته باشیم.
کد خبر: ۴۸۳۰۴۶
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۶ 23 August 2017
تابناک فارس به نقل از شیرازه:جلسه علنی انتخاب هیئت رئیسه شورای پنجم شیراز ظهر چهارشنبه (اول شهریور) با حضور فرماندار شیراز برگزار شد.

سید احمدرضا دستغیب رئیس، ابراهیم صبوری نائب رئیس، لیلا دودمان دبیر اول، علی ناصری دبیر دوم، نوذر امامی خزانه دار و علی ناصری نیز با اکثریت آراء به عنوان سخنگوی شورای پنجم اسلامی شهر شیراز انتخاب شدند.

فرماندار شیراز در این جلسه خطاب به اعضای شورا با بیان اینکه عدم حضور نماینده و نقش کمرنگ شورای شیراز در شورای شهرستان یکی از آسیب هایی است که در دوره گذشته با آن مواجه بودیم، تأکید کرد: نماینده شورای شهرستان را از دل شورای شهر انتخاب کنید تا از پیش آمد هر گونه آسیبی جلوگیری بشود.

حیدر عالیشوندی در ادامه گفت: تلاش داریم طی یک رایزنی همه جانبه بتوانیم در شورای عالی استان نیز نماینده ای از دل شورای شهر جهت حفظ اقتدارمان داشته باشیم تا بتوانیم اقدامات بهتری در راستای خواسته های شورای شهر داشته باشیم.

اعضای شورای شهر در این جلسه با تأکید بر برگزاری اولین جلسه علنی شورای پنجم توسط ریاست شورا، اظهار داشتند: طبق قانون، اولین مصوبه در نخستین جلسه شورا باید مربوط به انتخاب شهردار باشد.

به گزارش شیرازه، سیروس پاک فطرت منتخب شورای پنجم جهت نمایندگی در شورای شهرستان نبود و اعضای شورای شهر طی رأی گیری سید عبدالرزاق موسوی و قاسم مقیمی را به عنوان نمایندگان شورای شهر در شورای شهرستان انتخاب کردند.

فرماندار شیراز در گفتگو با شیرازه، گفت: فرمانداری دو وظیفه قانونی تحلیف، قرائت و امضای سوگندنامه نمایندگان منتخب شورای پنجم و برگزاری جلسه ای برای انتخاب هیئت رئیسه به مدت یک سال داشت که امروز در صحن علنی به وظایفمان عمل کردیم.

عالیشوندی بیان کرد: اعتبارنامه اعضای جدید را ارائه دادیم، فعالیت این افراد به صورت رسمی آغاز شد و از امروز می توانند برای شهر شیراز برنامه ریزی کنند.

وی افزود: امروز اولین صحن علنی شورای پنجم اسلامی شهر شیراز برگزار می شود و اعضای شورا در این جلسه وظیفه تعیین تکلیف شهردار و سرپرست شهرداری را بر عهده خواهند داشت.

فرماندار شیراز با اظهار اینکه یک دوره یک ماهه از دهم تیرماه تا دهم مرداد ماه برای آموزش اعضای جدید شورا گذاشتیم، اعلام کرد: این وظیفه اداره کل شهری استانداری است وظیفه ما نیست با این حال با استانداری همکاری کردیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار