هیچ نماینده ای همه چیز را در مورد همه وزیران نمی داند اما فرض این است که همه نمایندگان بر روی هم ممکن است همه چیز را در مورد یک وزیر بدانند. پس عرصه اخذ رأی اعتماد به هر وزیر عرصه اعتماد کل مجلس به عنوان یک نهاد و قوه و شخصیت حقوقی به یک فرد به یک شخص طبیعی است.
کد خبر: ۴۸۲۳۹۲
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۱ 22 August 2017
به گزارش تابناک : روز اعتماد مجلس به دولت هم گذشت. هر 4 سال یک بار چنین روزی تکرار میشود. روزی که نمایندگان مجلس  به وزرای پیشنهادی رأی اعتماد می دهند.

هیچ نماینده ای همه چیز را در مورد همه وزیران نمی داند اما فرض این است که همه نمایندگان بر روی هم ممکن است همه چیز را در مورد یک وزیر بدانند. پس عرصه اخذ رأی اعتماد به هر وزیر عرصه اعتماد کل مجلس به عنوان یک نهاد و قوه و شخصیت حقوقی به یک فرد به یک شخص طبیعی است.

این ابراز اعتماد قوه مقننه به نمایندگی از طرف ملت به یک شخص حقیقی داده میشود تا بعنوان امانت دار ملت همه توان و خلاقیت خود و همکارانش را در راه اجرای برنامه توسعه و برنامه اجرائی ارائه شده به مجلس که میثاق نامه اجرائی مشترک بین ملت و وزیر است بکار گیرد.

این ابراز اعتماد ملی تکلیف اخلاقی بسیار سنگین و بس ارجمندی را بردوش فرد معتمد می گذارد که در ساحت آن نباید هیچ  سخنی که در آن کوچکترین گمان انحراف از حقیقت وجود داشته باشد از ذهن هیچ یک از طرفین بگذرد والبته از زبانش هرگز. اصلاً اگر خیالی یا سخنی در آن میان باشد که کوچکترین غشی در آن راه داشته باشد دستان گرم به اعتماد فشرده شده به تیغی در دستی که از جانب مجلس و ملت دراز شده فرو میرود و تا آخر آب های روان را تیره میکند.

اصولا دروغ همه وقت نا پذیرفتنی است و بیش از همه وقت در مناسک ابراز اعتماد ملت به مأمور اجرائی خودش. این مقدمه طولانی برای این است که عباس اخوندی که داعیه دار ترویج اخلاق حرفه ای در صنعت ساختمان است  به نمایندگان یعنی به  ملت  گفت که قانون نظام مهندسی را من نوشته ام ..!افرادی که در جریان تاریخچه قانون نظام مهندسی هستند قطعا  برایشان  غیر قابل قبول است که یک وزیر در حالی به مردم و نمایندگانشان میگوید به من برای اجرای برنامه های مورد انتظارتان اعتماد کنید چرا با این گزارش خلاف واقع این رابطه را از ابتدا خدشه دار و شبهه ناک میکند.

سالی که قانون نظام مهندسی که آن روز نامش قانون نظام معماری و ساختمانی بوده توسط معاون شهرسازی و معماری وزیر مسکن و شهرسازی نوشته میشد یعنی در سال 1352 آقای وزیر در دبیرستان درس میخواندند و پس از آن نیز در سال 1356 اصلاح شد و پس از استقرار جمهوری اسلامی نخستین بار در سال 1371 شادروان سراج الدین کازرونی و همکارانش نسخه مفصل قانون نظام مهندسی ساختمان را نوشتند که مجلس آن را برای یک دوره آزمایشی دو ساله با یک سال تمدید بعدی تصویب کرد و در سال 1374 با اصلاحی جزئی و افزودن عبارت کنترل ساختمان به عنوان آن آزمایشی بودن آن را برداشت و به قانونی عادی تحت عنوان قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمن امروزی تبدل شد و تنها این اصلاحات اخیر در دوره وزارت آن وزیر انجام شد.

دامنه این سهل گیری در اخلاق به شخص وزیر محدود نمیشود ، بلکه بخش مهمی از اعتمادی که مجلس به نمایندگی از طرف ملت به وزیر پیشنهادی رئیس جمهور میدهد برخاسته از اعتماد اتکائی یی است که به درستی انتخاب رئیس جمهور می نماید و مسامحه در پاسداری از حریم این اعتماد رابطه اعتماد آمیز بین مجلس و مردم با ریاست جمهور را هم مورد تهاجم قرار می دهد.





منبع : اکوتیتر 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار