استاندار سمنان:
به گزارش تابناک سمنان، استاندار سمنان گفت: درهفته دولت ۴۸۶پروژه بااعتبار۳۰۰میلیارد تومان درسطح هشت شهرستان استان افتتاح و یا به بهره برداری خواهد رسید.
کد خبر: ۴۸۲۳۲۹
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۲ 22 August 2017

به گزارش تابناک سمنان، محمدرضا خباز روز سه شنبه در نشست خبری به مناسبت گرامیداشت هفته دولت در سالن غدیر استانداری سمنان، افزود: این 486 طرح شامل 451 طرح عمرانی با اعتبار 196 میلیارد تومان و 35 طرح اقتصادی و تسهیلاتی با اعتبار 111 میلیارد تومان است.


وی، درباره 451 طرح عمرانی قابل بهره‌برداری استان سمنان در هفته دولت امسال، تشریح کرد: در هفته دولت 66 طرح در سمنان، 125 طرح عمرانی در شاهرود، 70 طرح در دامغان، 44 طرح در گرمسار، 43 طرح در مهدی‌شهر، 43 طرح در میامی، 32 طرح در سرخه و 17 طرح عمرانی با اعتبار 196 میلیارد تومان افتتاح می‌شود.


استاندار سمنان ادامه داد: 35 طرح اقتصادی و تسهیلاتی نیز شامل سه طرح در سمنان، 16 طرح در شاهرود، پنج طرح در گرمسار، چهار طرح در دامغان، سه طرح در مهدی‌شهر، 2 طرح در سرخه، یک طرح در میامی و یک طرح در آرادان است.


وی با اشاره به اینکه اجرای 69 طرح نیز در استان سمنان در هفته دولت آغاز می‌شود که بیشتر این طرح ها روستایی است، گفت: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده در هفته دولت 96 اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری، علی اصغر مونسان رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری و سید محمد علی شهیدی معاون رئیس‌جمهوری و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، در برنامه‌های ویژه هفته دولت در استان سمنان حضور خواهند یافت که امیدوارم حضور این مسوولان بر اساس برنامه‌ریزی قطعی شود.

** تحقق 50 درصدی تعهد سرمایه‌گذاران در طرح‌های استان سمنان
استاندار سمنان گفت: این استان در جذب سرمایه گذار داخلی وضعیت خوبی دارد و هفت هزار و 151 میلیارد تومان تفاهم نامه سرمایه‌گذاری منعقد شده که بیش از 50 درصد از آن محقق شده است.


خباز با اشاره به اعتبار عمرانی محدود استانداری استان سمنان، و با تاکید بر لزوم جذب سرمایه گذاران خارجی و داخلی برای پیشبرد اهداف اقتصادی و اشتغالزایی، گفت: اعتبار عمرانی امسال استان سمنان 210 میلیارد تومان در نظر گرفته شده است که در بهترین حالت 50 درصد آن ابلاغ می شود.


وی درباره جذب سرمایه گذار خارجی در استان سمنان، گفت: در این استان بیش از سهمیه و حدود 200 میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی جذب شده است اما با فراهم کردن زمینه مناسب، باید این مبلغ بیش از این افزایش یابد.


وی خاطر نشان کرد: برای تحقق این امر در هفتم و هشتم آبان 96 همایش سرمایه گذاری استان سمنان با شرکت بیش از 100 سرمایه گذار خارجی و 300 سرمایه گذار داخلی در تهران برگزار می شود که اولویت اصلی برای سرمایه گذاری سه منطقه ویژه سمنان، گرمسار و دامغان است.


** ارایه بیش از 440 میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید به صنعتگران

استاندار سمنان گفت: سال گذشته به بیش از 780 واحد صنعتی و تولیدی 440 میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید برای فعالسازی واحدها و تثبیت اشتغال پرداخت شد و امسال 900 میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید، تسهیلات گردشگری و خدماتی به استان سمنان تزریق خواهد شد.


وی بیان داشت: 76 واحد تولیدی به دلیل مشکلات معوقات و بدهی‌ها، در تملک بانک قرار دارد که تا کنون 22 واحد واگذار شده است و واحدهای باقی مانده به شرط تملیک اجاره داده می شود.


استاندار سمنان، درباره انتقال آب دریای خزر به استان گفت: دوست داشتم این موضوع در دولت یازدهم تعیین و تکلیف شود و امیدواریم با مدیریت جدید سازمان محیط زیست این مشکل زودتر حل شود.


** استان سمنان در تغییر مدیریت ها مستثنا نیست
استاندار سمنان، درباره تغییر مدیران اجرایی در استان، گفت: زمانی که اعضای دولت تغییر می‌کنند طبیعی است که مدیریت ها نیز تغییر کند، هیچکس قرار نیست ثابت بماند.


وی با تشبیه تغییر به تزریق خون تازه در کالبد جدید، گفت: 50 درصد دولت یازدهم تغییر یافته است و استان سمنان نیز پیرو قاعده کلی و بخشی از بدنه اجرایی کشور است و مستثنا نیست، مدیری که در دولت تدبیر و امید مشغول فعالیت است باید سیاست های دولت را نیز قبول داشته باشد.


استاندار سمنان با تاکید بر اینکه جنسیت در مدیریت ملاک نیست، گفت: استفاده بیش تر از بانوان در سمت های مدیریتی توصیه رییس جمهوری و در دستور کار است، در مدیریت نباید جنسیت ملاک باشد و باید توانایی فرد مد نظر قرار گیرد.


** سرعت‌بخشی به امور اجرایی نیازمند تکمیل دولت الکترونیک

استاندار سمنان گفت: نظام اداری در کل کشور پاسخگوی حرکات انقلابی در شرایط موجود نیست و راهکار این چالش تکمیل دولت الکترونیک است.


خباز اضافه کرد: در کشور بیش از 2 هزار مجوز توسط دستگاه های اجرایی صادر می شود که بسیار از آن ها نیاز نیست، فرآیند تحویل زمین به سرمایه‌گذار در حال حاضر با مشکلات زیادی مواجه است و زمان انجام این فرآیند در استان سمنان از سه سال در حال حاضر به 6 ماه رسیده است.


وی ادامه داد: بهتر است به سرمایه گذاران مجوز مشروط داده شود، زیرا راکدماندن سرمایه بیشترین لطمه را می تواند به سرمایه گذار بزند، باید برای سرمایه گذاران حرمت قائل شد و پویایی و چابکی اقتصادی در جامعه رخ دهد.


** اجرای دقیق قانون بهترین راهکار هر مساله است
خباز در پاسخ به سوالی درباره حوادث سال 88 گفت: در این مورد ما خواستار اجرای دقیق قانون هستیم، زیرا قانون محترم است و با اجرای قانون هم به عدالت نزدیک‌تر هستیم و هم از سودجویی کشورهای خارجی و بدخواهان نظام جلوگیری می شود.
استاندار سمنان تاکید کرد: اگر قانون را همه محترم بشمارند، همه چیز حل خواهد شد، و بهترین موضوع و کم‌هزینه ترین راهکار در سیاست خارجی و داخلی اجرای دقیق قانون است.
در سال 95 در استان سمنان 432 طرح با هشت هزار 680 میلیارد ریال اعتبار افتتاح شده بود.
دوم تا هشتم شهریور، به مناسبت بزرگداشت سالروز شهادت رجایی و باهنر، هفته گرامیداشت دولت نامگذاری شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار