رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت قم، گفت: صادرات اولین محموله فولادی استان قم به میزان 200 تن و ارزش بیش از یک میلیون دلار به عراق در سال جاری صورت گرفته است.
کد خبر: ۴۸۲۲۶۱
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۲ 22 August 2017
به گزارش تابناک قم، احمد ذاکری با اعلام این خبر افزود: این صادرات توسط یکی از واحد های تولید کننده ورق های اصلاح شده فولادی در منطقه صنعتی نیزار قم انجام شد. 

وی بیان اینکه این محموله شامل شیت های فولادی است تصریح کرد: تولیدات این واحد صنعتی در تولید صنایع خودرو سازی، لوازم خانگی و صنایع پایین دستی کاربرد دارد.

وی با بیان اینکه این کارخانه در حال حاضر به علت مشکلات موجود با 10درصد توان اسمی خود یعنی 2تا 3هزار تن در ماه مشغول فعالیت است گفت: در صورت حمایت مسوولان استان و اجرای طرح توسعه، این واحد صنعتی می تواند ظرفیت تولید خود را به بیش از 25هزار تن در ماه افزایش دهد.

وی افزود: به همت متخصصان جوان این واحد صنعتی برخی ماشین آلات تولید ورق های فولادی که پیشتر در انحصار ایتالیا بود بومی سازی شد که ماشین ها آلات تولید شده به دست متخصصان این کارخانه ضمن جلوگیری از تولید ضایعات، امکان استفاده مجدد از ورق های زائد را بدون ذوب مجدد فراهم می کند.

وی با اشاره به نیاز کشور به ورق های فولادی سرد گفت: نیاز کشور به ورق های فولادی سرد 2 میلیون تن در سال است که این واحد در صورتی که بتواند به ظرفیت واقعی خود برسد می تواند 10 تا 15 درصد نیاز کشور را تامین کند.

ذاکری در پایان با تاکید به حرکت در مسیر اقتصاد مقاومتی اظهارکرد: با حمایت مسوولین و هم افزایی دستگاههای متولی از این واحد صنعتی پیش بینی می شود اشتغال در این واحد از 40 نفر به 100 نفر افزایش یابد.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار