رئیس دپارتمان شهرهای هوشمند و منعطف موسسه فناوری AIT اتریش گفت: ایجاد شهر هوشمند به معنای نصب یکسری تجهیزات نیست بلکه فرصتهایی برای اداره و رونق اقتصاد شهر است.
کد خبر: ۴۸۲۲۴۹
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۲ 22 August 2017
به گزارش «تابناک یزد»نیکولاس نئوبرت (Nikolas Neubert)  در نشست مشترک و هم اندیشی شهر هوشمند یزد با هیات فناوری موسسه AIT اتریش با تبیین فعالیت این موسسه در سراسر دنیا افزود: فراهم کردن زمینه توسعه و پیشرفت زندگی و رونق کسب و کار را از اهداف اصلی ایجاد شهر هوشمند است.
وی ادامه داد: اروپا مرکز نوآوری موسسه AIT است و طرح های تحقیقاتی از آنجا به نقاط مختلف جهان از جمله آسیا و آمریکای جنوبی منتقل می شود.
وی با تاکید بر اینکه همزمان با توسعه شهر هوشمند، دانشگاهها و موسسه های تحقیقاتی هم باید رشد کنند اضافه کرد: برای شهرهای هوشمند نمی توان یک قالب عمومی داشت بلکه برای هر شهر هوشمند باید طرحی جداگانه تهیه شود.
مدیرعامل سازمان منطقه ویژه علم و فناوری یزد نیز گفت: ماموریت اصلی این منطقه ایجاد توسعه زیست بوم (اکوسیستم) در حوزه علم و فناوری و نوآوری استان به منظور ایجاد ارزش افزوده، ثروت، اشتغال و توسعه اقتصاد دانش بنیان است.
مهدی سالاری یکی از موضوع های مورد توجه منطفه ویژه علم و فناوری یزد را اجرای طرح های پیشران و بین بخشی با همکاری دستگاه های مرتبط عنوان کرد و افزود: نگرش غالب در این منطقه نرم افزاری و شبکه سازی در این حوزه است و سخت افزاری نیست.
وی محورهای مورد حمایت منطقه ویژه علم و فناوری یزد را شامل گردشگری، سلامت، ICT، انرژی های نو و صنایع نساجی و کاشی و سرامیک عنوان کرد.
در این نشست نمایندگان دبیرخانه شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری (عتف)، کانون تفکر شهر هوشمند و سازمان فناوری اطلاعات شهرداری یزد نیز گزارشی از فعالیت ها و همکاری های مربوط به شهر هوشمند ارایه کردند.
موسسه فناوری اتریش (AIT) به عنوان مشاور تهیه طرح شهر هوشمند یزد انتخاب شده است، این موسسه که روی مسائل زیرساختی و آینده نگری تمرکز دارد در پنج حوزه انرژی خورشیدی، انرژی بادی، سلامت، محیط زیست و گردشگری و ایمنی و امنیت فعالیت می کند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار