نماینده مردم ممسنی گفت
نماینده مردم ممسنی گفت:شیوه جدید داعش برای ایجاد رعب و وحشت در کشورهای اروپایی ترفندی تروریستی است که با کم ترین هزینه بالاترین میزان تلفات را برجای می گذارد البته بار روانی این رویکرد بسیار سنگین است.
کد خبر: ۴۸۱۹۲۶
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۱ 21 August 2017
تابناک فارس به نقل از خانه ملت:مسعود گودرزی با اشاره به طراحی و اجرای حملات تروریستی داعش با استفاده از خودرو به مردم کشورهای اروپایی گفت: در یک سال اخیر، حمله با خودرو به رهگذران به اصلی ترین روش ترور از سوی اعضای گروه داعش در اروپا تبدیل شده است.

نماینده مردم ممسنی در مجلس شورای اسلامی گفت: بسیاری از شهر‌های اروپایی ازجمله پاریس، لندن، بروکسل و  بارسلون با حملات تروریستی توسط عوامل حامی داعش آسیب دیده اند.

وی در ادامه افزود: شیوه جدید داعش برای ایجاد رعب و وحشت در کشورهای اروپایی ترفندی تروریستی است که با کم ترین هزینه بالاترین میزان تلفات را برجای می گذارد البته بار روانی این رویکرد بسیار سنگین است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: پیامدهای طالبان ، داعش ، القاعده و نظایر آنها گریبان کشورهای اروپایی را رها نخواهد کرد.

وی تصریح کرد: اگرچه آمریکا در جنگ داخلی افغانستان با مهندسی تروریسم گروه های طالبان و القاعده را بنیان گذاشت و در جنگ سوریه ، داعش و النصره را ایجاد کرد اما پایان این گروه های تروریستی با بانیان آن نیست.

گودرزی با بیان این که ساختارشناسی گروه های تروریستی موضوعی است که باید در تحلیل رفتار آنها لحاظ کرد ، گفت: طالبان گروهی تروریستی است که در محدوده خاص افغانستان و پاکستان فعالیت می کند اما داعش با بی هویتی در سرزمینی نامشخص حضور دارد و دست به فعالیت های تروریستی می زند.

وی بیان داشت: تروریست های تکفیری داعش در هر نقطه و هر زمانی که طراحان این گروه تعیین کنند دست به عملیات تروریستی و کشتار مردم می زنند.

تقلا برای تنفس مصنوعی داعش

این نماینده مجلس دهم گفت: ریشه تشدید حملات داعش و تلاش برای تغییر شیوه عملیاتی تروریست های تکفیری را باید درشکست های آنها در عراق و سوریه باید جست و جو کرد.

وی گفت: سهل الوصول ترین هدف برای داعش کشورهای اروپایی است زیرا تعداد زیادی از شهروندان این کشور در میان تروریست های تکفیری حضور دارند مضافا این که تردد برای آنها آسان تر از آمریکا یا نقاط دیگر است.

گودرزی گفت: شیوه برخورد تبعیض دینی و نوع برخورد حکومت های اروپایی منجر به شکل گیری بستر نفوذ داعش در میان مهاجران و حاشیه نشین های شهرهای لوکس اروپایی شده است.

وی تاکید کرد: داعش تلاش می کند در شرایط فعلی با انجام حملات تروریستی در اروپا ضمن ابراز وجود تلاش می کند به تروریست های سرخورده احساس امید ببخشد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت:هدف گذاری تروریست های تکفیری روی جلب حمایت بیشتر بانیان داعش را نمی توان نادیده گرفت ،  داعش نیازمند منابع مالی و تسلیحاتی جدید است که با انجام حملات تروریستی در اروپا دنبال می شود.

وی در انتها گفت: حملات ارزان داعش برای اروپا گران تمام شده است و همین موضوع قدرت تصمیم گیری و واکنش را از آنها در تقابل با تروریست های تکفیری می گیرد.
داعش

گفتنی است که حملات تروریستی با خودرو یا استفاده از چاقو به مردم در کشورهای اروپایی به شیوه متداول یک سال اخیر داعش در اروپا انجام شده است که آخرین نمونه آن در شهر بارسلون اسپانیا انجام گرفت.

آغاز این حملات در شهر نیس فرانسه در روز ملی این کشور بود. محمد بوهلال یک تونسی فرانسوی با یک کامیون به سوی جمعیت حمله ور شد و جان ۸۶ نفر را گرفت. راننده کامیون توسط نیروهای پلیس از پای درآمد.

در ماه دسامبر گذشته در روزهای پایانی سال، نوزدهم دسامبر،‌ یکی دیگر از اعضای گروه داعش با یک کامیون اسکانیا وارد بازار کریسمس برلین پایتخت آلمان شد و جان ۱۲ نفر را گرفت. راننده اسکانیا مدتی بعد در ایتالیا توسط نیروهای پلیس از پای درآمد.

در ماه ژوئن گذشته سه مهاجم ابتدا با یک ون روی پل لاندنبریج در مرکز لندن، به عابران حمله کرد و راننده و همراهش از خودرو پیاده شدند و به مشتریان رستورانهای اطراف حمله کردند. در جریان این حملات ۷ نفر کشته و ۴۸ نفر مجروح شدند. ادامه این مجموعه اقدامات که بنا به گفته داعش توسط «اسب های نشان دار» انجام گرفته، روی دولت های اروپایی بار روانی سنگینی ایجاد کرده است
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار