عضو شورای اسلامی شهر شیراز گفت: با وجود مدیریت روش تدوین بودجه که با پیگیری های شورای چهارم محقق شد اما اولویت توزیع بودجه هنوز در اختیار شورا نیست که این موضوع باید اصلاح شود.
کد خبر: ۴۸۱۴۴۹
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۰ 21 August 2017
تابناک فارس به نقل از ایرنا:احمد رضا نقیب زاده، در جمع خبرنگاران در شیراز افزود: تا قبل از این اقدام، شیوه عملکرد به گونه ای بود که کارآیی بودجه های مصوب را کاهش می داد و در بسیاری موارد مشاهده می شد که برای طرحی بودجه به تصویب رسیده بود در حالیکه از شرایط اجرا برخوردار نبود.
وی ادامه داد: هم اینک سطوحی برای طرح ها مشخص شده که براساس آن، تعیین بودجه برای هر سطح از طرح منوط به عبور از سطح قبلی است.
او اظهار کرد: بر این اساس، شهرداری تنها می تواند طرح هایی را اجرا کند که یا در صحن شورا به تصویب رسیده و یا در برنامه پنج ساله پیش بینی شده باشد و سایر طرح ها قابل اجرا نیستند.
عضو شورای اسلامی شهر شیراز، در مورد ابلاغ اساسنامه انحلال سازمان های زیر مجموعه شهرداری شیراز هم گفت: این اساسنامه بدون توجه به اساسنامه شوراها ابلاغ شده که در صورت اجرای آن سازمان های تابعه از جمله سازمان قطار شهری به سطح مدیریت تنزل پیدا خواهند کرد.
او اضافه کرد: بی شک این اتفاق باعث کاهش کارایی این مجموعه ها خواهد شد و ما نیز در نامه ای به معاون عمرانی وزارت کشور اعلام کرده ایم که اجرای اساسنامه ابلاغی وزارت کشور ممکن نیست.
رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر شیراز، در باره برنامه شورا و شهرداری برای تقویت ناوگان اتوبوسی شهر شیراز هم گفت: با توجه به اینکه از حدود هفت سال قبل تاکنون کمک های دولتی برای تامین اتوبوس متوقف شده بنابراین پیشنهاد تامین اتوبوس توسط شهرداری شیراز مطرح و مقرر شد تا تکمیل نیاز شهر هر سال 200 دستگاه اتوبوس خریداری شود.
نقیب زاده افزود: درهفته های اخیر شاهد ورود 130 دستگاه اتوبوس جدید به ناوگان اتوبوسی شهر شیراز بودیم و تا پایان امسال 150 دستگاه خریداری شده دیگر نیز تحویل و وارد ناوگان خواهد شد.
عضو شورای شهر شیراز، همچنین در مورد طرح واگذاری مدیریت بخشی از کمربندی شیراز به شهرداری این شهر گفت: این اقدام بنا بود که با هدف افزایش ایمنی شهروندان عملیاتی شود که تاکنون این امر محقق نشده است.
وی ادامه داد: با توجه ساخت و سازهای انجام شده در حاشیه کمربندی و قرار گرفتن این معبر در محدوده شهری، هر سال تعدادی از شهروندان بر اثر تصادف رانندگی در این محدوده جان خود را از دست می دهند اما با واگذاری بخشی از کمربندی به شهرداری که مصوبه شورای شهر و شورای ترافیک استان را هم دارد و تبدیل آن به معبر شهری، جلو بسیاری از این خسارت ها گرفته خواهد شد
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار