رئیس اتاق اصناف ایران اعلام کرد: دومین نشست مشترک منطقه ای سه اتاق اصناف، بازرگانی و تعاون روز ۱۹ شهریور ماه آینده در استان فارس برگزار می شود.
کد خبر: ۴۸۱۳۴۱
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۴ 20 August 2017
تابناک فارس به نقل از اتاق اصناف ایران:علی فاضلی در دیدار با حسن عابدینی قائم مقام خبرگزاری صدا و سیما که درجریان بازدید از این خبرگزاری صورت گرفت، افزود: راه اندازی دبیرخانه مشترک اقتصاد غیردولتی با هدف انسجام در بخش خصوصی اقتصاد انجام شد و تاکنون یک نشست منطقه ای آن برگزار شده و دومین نشست شهریور ماه برگزار می شود.
در این دیدار طرفین بر تقویت روابط دوجانبه تأکید و همکاری رسانه ها با فعالان اقتصادی را ضرورتی انکارناپذیر دانستند.
رئیس اتاق اصناف ایران گفت: در سه سال گذشته صدا و سیما با خبرهای حوزه اصناف و بازرگانی همراه و همگام بوده است. بویژه اینکه شبکه خبر با برگزاری نشست های تخصصی خبری به اهداف اطلاع رسانی در این بخش پرداخته است. در این راستا  راه اندازی شبکه تخصصی ایران کالا نیز بسیار کارساز بوده است .
فاضلی افزود : اگر بخواهیم می توانیم با اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی هم کیفیت کالاها را بهبود بخشیده وهم  ذائقه مصرف کننده را نسبت به خرید محصولات ایرانی بالا ببریم که در این زمینه نقش صداو سیما می تواند بسیار موثر باشد.
وی با اشاره به نامگذاری امسال به اقتصاد مقاومتی؛ تولید – اشتغال گفت: اصناف بهترین گزینه برای تحقق شعار امسال  و دارای بالاترین ظرفیت برای ایجاد شغل هستند و علاوه بر نقش مهمی که در اقتصاد دارند، در بخش های اجتماعی و فرهنگی نیز بسیار تاثیرگذار هستند.
وی خاطرنشان کرد : مطابق فرمایشات امام خمینی(ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، بازار و اصناف بازوان ستبر انقلاب هستند و بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص بازار که ایشان این حوزه را اولین لبیک گویان به انقلاب می دانند.
فاضلی تصریح کرد: در حال حاضر بیش از ۹۲ درصد نظام توزیع تولیدات داخلی در شبکه خرده توسط اصناف انجام می شود ضمن اینکه توزیع ۷۵ درصد کالاهای وارداتی کشور برعهده این شبکه  است و بالاتر از همه ۴۵۰ هزار بنگاه داریم که کار تامین و نگهداری را مدیریت می کند.
رئیس اتاق اصناف ایران ادامه داد: بعد از گذشت سال های سخت جنگ و نگه داشتن جمهوری اسلامی ایران با خون جوانان غیور این سرزمین، حال وظیفه ما است که راه آنان را ادامه دهیم و این نظام را حفظ کنیم؛ به همین دلیل با تشکیل کارگروه و رسیدن به یک فهم مشترک می توانیم با پرداختن به قدرت ها و برنامه ریزی برای رفع ایرادات و مشکلات ، امور مربوط به اصناف را ساماندهی کنیم.
فاضلی همچنین بر لزوم اصلاح قانون نظام صنفی و همچنین حذف مقررات زائد و مخل کسب و کار در کشور تاکید کرد و گفت: حذف مقررات مخل کسب و کار نیاز به عزم ملی دارد و باید با همکاری دولت و مجلس شورای اسلامی محقق شود.
قائم مقام صدا و سیما نیز در این دیدار پیرامون تعامل صدا و سیما و اتاق اصناف گفت: آموزش از طریق اطلاع رسانی بسیار مفید است. در این خصوص ما نیازمند تعاملات مناسب بین اتاق اصناف و صدا و سیما هستیم؛ در واقع ارتباطی دو سویه از آگاه سازی تا پوشش مناسب می تواند بسیاری از موانع به وجود آمده را از سر راه بردارد .
حسن عابدینی افزود: ما در بخش اقتصادی نیازمند آمار و ارقام از سوی اتاق اصناف هستیم. در واقع با داشتن مراکز صدا و سیما در تمامی استان ها با یک برنامه ریزی مدون می توان از معاونت های خبری هر استان استفاده بهینه برد و برای تهیه  گزارش و پوشش خبری از بنگاه های تولیدی اقتصادی استانی اقدام کرد.
در پایان این دیدار مقرر شد همکاری های رسانه ای اتاق اصناف ایران و خبرگزاری صدا و سیما بویژه بهره گیری از صدا و سیمای استان ها در خصوص معرفی ظرفیت های اصناف در همه بخش ها بخصوص تولید و اشتغال افزایش یابد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار